Hallo,
Wie kan mij vertellen wat het gemiddelde verbuik is van een 110 200 TDI (bwjr. 83) en wat er verder aan voor en nadelen aan deze motor/ auto zou kunnen zitten?
Waar moet ik (buiten de normale punten bij LaRo's) op letten bij aanschaf?
Thanks for the answers !
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Verbruik en aandachtspunten 200 TDI ?
-
Puffino
Re: Verbruik en aandachtspunten 200 TDI ?
- is als elke Land Rover. Aandachtspunten lijken me duidelijk (alles tussen de en inclusief de bumpers
)
- is een zeer vroege 110
- was oorspronkelijk niet met 200tdi, dus waarschijnlijk een Disco blok er later in gehangen. Dat later, dat klopt, dat van Disco is een gok.
- Omdat het blok er later in is gehangen, moeten de papieren wel kloppend blijven. De hoeveelheid vermogenstoename is groter dan 40% ten opzichte van de oorspronkelijk verkrijgbare 2.25 diesel dus moet wel vermeld zijn. Even los van de mogelijkheid dat op papier een V8 staat...
- Omdat het blok er later in is gehangen, is het waard om te checken of dat vakkundig is gedaan
- en is er rest aangepast op dit veel sterkere blok (Bakken? Aandrijflijn, remmen?)
Gemiddeld verbruik, staat vaak al in het archief, is 1 op 10.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
- is een zeer vroege 110
- was oorspronkelijk niet met 200tdi, dus waarschijnlijk een Disco blok er later in gehangen. Dat later, dat klopt, dat van Disco is een gok.
- Omdat het blok er later in is gehangen, moeten de papieren wel kloppend blijven. De hoeveelheid vermogenstoename is groter dan 40% ten opzichte van de oorspronkelijk verkrijgbare 2.25 diesel dus moet wel vermeld zijn. Even los van de mogelijkheid dat op papier een V8 staat...
- Omdat het blok er later in is gehangen, is het waard om te checken of dat vakkundig is gedaan
- en is er rest aangepast op dit veel sterkere blok (Bakken? Aandrijflijn, remmen?)
Gemiddeld verbruik, staat vaak al in het archief, is 1 op 10.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL