lampje in dashboard plaatsen voor 'achteruit'.
-
Fraggledefender
lampje in dashboard plaatsen voor 'achteruit'.
Beste mensen,
Ik wil, (om sommige personen die mijn auto nogal eens in zijn achteruit ipv zijn een zetten te helpen) een verklikkerlampje in mijn dashboard maken dat net als de achteruitrijlamp gaat branden wanneer de achteruit is ingeschakeld.
Waar kan ik dat het beste doen? Een draad helemaal van achteren naar voren lijkt me onnodig?
Betreft een 110 '87 NA 2.5 diesel...
Jan
Ik wil, (om sommige personen die mijn auto nogal eens in zijn achteruit ipv zijn een zetten te helpen) een verklikkerlampje in mijn dashboard maken dat net als de achteruitrijlamp gaat branden wanneer de achteruit is ingeschakeld.
Waar kan ik dat het beste doen? Een draad helemaal van achteren naar voren lijkt me onnodig?
Betreft een 110 '87 NA 2.5 diesel...
Jan
-
S@nder
Re: lampje in dashboard plaatsen voor 'achteruit'.
Gewoon over je schakelaartje een lampje parallel zetten.
Dan heb je maar een draadje nodig van je bak naar je dashboard.
Sander
Dan heb je maar een draadje nodig van je bak naar je dashboard.
Sander
-
Dennis101
Je zou de draad vanaf de achteruitrijschakelaar kunnen aftakken.
Nog gemakkelijker is om het lampje in het armatuur van het achteruitrijlicht te vervangen door een exemplaar met zoemer (kant en klaar in de handel verkrijgbaar).
De zoemer hoor je binnen ook en ook degene die achter de auto staat waneer je achteruit rijdt heeft er wat aan.
Dennis B
Nog gemakkelijker is om het lampje in het armatuur van het achteruitrijlicht te vervangen door een exemplaar met zoemer (kant en klaar in de handel verkrijgbaar).
De zoemer hoor je binnen ook en ook degene die achter de auto staat waneer je achteruit rijdt heeft er wat aan.
Dennis B
-
Fraggledefender
Goede ideeen!
Maar Sander, waar zit die schakelaar?
Maar Sander, waar zit die schakelaar?
-
S@nder
Jan
Dat schakelaartje zit bovenop je versn.bak. Als je je pook in z'n achteruit zet, dan drukt deze tegelijk het schakelaartje in.
Ik denk dat je je tunnel er even af moet halen, denk niet dat je er van onder bij kunt.
Sander
Dat schakelaartje zit bovenop je versn.bak. Als je je pook in z'n achteruit zet, dan drukt deze tegelijk het schakelaartje in.
Ik denk dat je je tunnel er even af moet halen, denk niet dat je er van onder bij kunt.
Sander
-
Fraggledefender
Top, dat wilde ik weten. Gaat lukken zo.
Jan
Jan
-
D&G
Kijk even in dit draadje:
Draadje Achteruitrijschakelaartjebevestigingspunt
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Draadje Achteruitrijschakelaartjebevestigingspunt
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
-
Harry & de 'RUS'
geluid makend lampje in 'achteruit' ?
Je kunt toch ook bij de Halfords zo'n lampje kopen dat geluid maakt? Heb ik er al jaren inzitten (in een 88-inch). Binnen in de auto hoor je dat echt wel, als je per ongeluk 'm in z'n achteruit zet. Is bedoeld om spelende kinderen achter je auto attent te maken dat je achteruit rijdt (net als bij vele vrachtauto's).
Het lampje draai in de normale bajonetfitting.
Als ze het niet bij Halfords hebben, hebben ze het wel bij een kinderveiligheid website; wellicht Conrad?
Mvg
Harry & de 'RUS'
Het lampje draai in de normale bajonetfitting.
Als ze het niet bij Halfords hebben, hebben ze het wel bij een kinderveiligheid website; wellicht Conrad?
Mvg
Harry & de 'RUS'
-
Cor
Waarom haal je niet zo'n lampje met ingebouwde pieper voor in je achteruitrijlicht, hoor je direct of je in de achteruit of 1 staat!
-
Cor
Je kunt ook zo'n lampje kopen met ingebouwde pieper, hoor je meteen als je in de achteruit staat ipv de 1e versnelling. Lijk me makkelijker dan met draadjes en verklikkerlampje op je dash, moet je ook ieder x naar kijken als je schakelt.
-
Fraggledefender
Lampje met ingebouwde pieper? Ik ga morgen eens bij halfords kijken.
Jan
Jan