Hallo,
Heb sinds kort een probleem met mijn rempedaal van mijn landrover 109 1979 SIII
Het betreft een vacuumsysteem met dualline hoofdremcilinder.
Bij het intrappen van het rempedaal, dan lijkt het net of je "ergens" doorheen trapt. Rempedaal schiet ook iets in.
Wat zou dit kunnen zijn? Revisie van hoofdremcilinder? Een vacuumlek?
Verder is het zo dat bij het inhouden van rempedaal bij bijvoorbeeld stoplicht dat motor iets slecht gaat lopen. Vacuumsysteem?
Niek
Probleem met rempedaal
-
Exfietser
Re: Probleem met rempedaal
Als je het vacuum systeem verdenkt dan is het vacuum slang los, afdoppen en kijken of dat invloed heeft op de motor. Heb je een apparte vaccumpomp dan kan het geen invloed hebben.
Maar met of zonder vacuum doen de remmen hetzelfde. Je moet alleen harder trappen. Als je het gevoel hebt dat je ergens doorheen trapt is er ergens iets in je hydraulische systeem echt fout en kun je dus niet meer rijden met de wagen. Ook zonder vacuumsysteem moet de wagen normaal kunnen afremmen. Is volgens mij ook een veiligheids eis trouwens.
Arnold.
Maar met of zonder vacuum doen de remmen hetzelfde. Je moet alleen harder trappen. Als je het gevoel hebt dat je ergens doorheen trapt is er ergens iets in je hydraulische systeem echt fout en kun je dus niet meer rijden met de wagen. Ook zonder vacuumsysteem moet de wagen normaal kunnen afremmen. Is volgens mij ook een veiligheids eis trouwens.
Arnold.