waadplug waar?
-
guido de groot
waadplug waar?
Ik heb net iets gelezen over een waadplug.?
Waar zit deze en waar is deze voor.
Ik heb een 109 ex leger van 1982 2.25v diesel.
Is het toevallig de nippel op de achteras waar een slangetje aan zit?
alvast bedankt.
Waar zit deze en waar is deze voor.
Ik heb een 109 ex leger van 1982 2.25v diesel.
Is het toevallig de nippel op de achteras waar een slangetje aan zit?
alvast bedankt.
-
Bram109
Re: waadplug waar?
Dan heb je niet goed gelezen.
Als je dit draadje gelezen hebt weet je het.
[landrover.startpagina.nl]
Bram
Als je dit draadje gelezen hebt weet je het.
[landrover.startpagina.nl]
Bram
-
Exfietser
Jij hebt 1 waadplug en die zit in je belhuis.
Op pagina 13 punt 12 kun je vinden waar de waadplug voor is. De V-snaar slap zetten is overigens ook iet dat je beter wel kunt doen. Nog beter is er gewoon omheenrijden of een boot kopen. Alleen als het niet anders kan moet je dit doen. De wagen wordt er echt niet beter van.
[www.landrover.vlothuizen.nl]
Iedereen maakt er nogal een drama van maar bij Vis kun je die pluggen gewoon voor een paar euries kopen hoor. Bij Budget en Rega waarschijnlijk ook wel. Ik snap niet zo goed waarom iedereen daar zo moeilijk over doet. Even een belletje en je hebt hem de volgende dag in huis.
Arnold. (Die vind dat Hermen een wereld website heeft.)
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2009 20:31 door Exfietser.
Op pagina 13 punt 12 kun je vinden waar de waadplug voor is. De V-snaar slap zetten is overigens ook iet dat je beter wel kunt doen. Nog beter is er gewoon omheenrijden of een boot kopen. Alleen als het niet anders kan moet je dit doen. De wagen wordt er echt niet beter van.
[www.landrover.vlothuizen.nl]
Iedereen maakt er nogal een drama van maar bij Vis kun je die pluggen gewoon voor een paar euries kopen hoor. Bij Budget en Rega waarschijnlijk ook wel. Ik snap niet zo goed waarom iedereen daar zo moeilijk over doet. Even een belletje en je hebt hem de volgende dag in huis.
Arnold. (Die vind dat Hermen een wereld website heeft.)
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2009 20:31 door Exfietser.
-
Puffino
Heel goed mannen. Zo hoort het. Goed antwoord. En inderdaad, die paar euries zijn het punt niet.
En wat ik erg waardeer aan jouw verhaal is "nog beter is eromheen rijden". Zo is het wel...
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
En wat ik erg waardeer aan jouw verhaal is "nog beter is eromheen rijden". Zo is het wel...
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Davy
Om het (misschien overbodig) nog duidelijker te maken: net boven je tweede dwarsbalk zie je onderin het bellhouse een rond gaatje zitten waar evt olie uit kan lopen. Bij (diepe) doorwadingen moet je hier een plug indraaien anders komt er water in en da's niet goed. Bij mij (ook 109 ex def van een jaartje ouder) zit er net naast een beugeltje waar de bewuste plug (bout met viekante kop) ingedraaid zit, zeg maar als opbergplek.
Davy
(die ooit een behoorlijke tijd onder z'n 109 heeft gelegen voordat ie dit had gevonden )
Oh en het volgende even als heel erge leek, dus als ik mis ben hoor ik het graag: die nippel met slangetje denk ik dat dit je as ontluchting is. Deze zit ook op je vooras. De uiteinden van de slangetjes moeten ook hoger staan dan het water diep is waar je door heen wilt rijden.
Davy
(die ooit een behoorlijke tijd onder z'n 109 heeft gelegen voordat ie dit had gevonden )
Oh en het volgende even als heel erge leek, dus als ik mis ben hoor ik het graag: die nippel met slangetje denk ik dat dit je as ontluchting is. Deze zit ook op je vooras. De uiteinden van de slangetjes moeten ook hoger staan dan het water diep is waar je door heen wilt rijden.
-
a.wilbie
waarom omrijden als je ook voorzichting kunt waden?
niets fijners dan dat met een 101fc ambu.
mvg arjan
(die de hele week met de 101 naar hilversum rijd)
niets fijners dan dat met een 101fc ambu.
mvg arjan
(die de hele week met de 101 naar hilversum rijd)
-
Puffino
Voor sommigen zit de kick in het op goede wijze doorkomen van een moeilijke situatie. Dat is dus de terreinrijd-puzzel.
Voor anderen ligt de kick om op een zo veilig mogelijke manier van A naar B komen, en maar zien uit te vogelen hoe je dat dan doet. Waarbij je uiteraard ook soms wel moet waden, klimmen of wat ook, maar dan zo weinig mogelijk, of zo ondiep mogelijk. Daar draait het dus om de navigatiepuzzel.
Allebei is puzzelen, en is lol aan te beleven.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Voor anderen ligt de kick om op een zo veilig mogelijke manier van A naar B komen, en maar zien uit te vogelen hoe je dat dan doet. Waarbij je uiteraard ook soms wel moet waden, klimmen of wat ook, maar dan zo weinig mogelijk, of zo ondiep mogelijk. Daar draait het dus om de navigatiepuzzel.
Allebei is puzzelen, en is lol aan te beleven.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL