HELP!! mijn rrc start niet meer
-
Wim1
HELP!! mijn rrc start niet meer
Prikkers ik heb hulp nodig. I
k heb zaterdag een rrc uit '71 gekocht op lpg. Bij de garage deed hij het prima, Maandag ging het lastig maar kreeg hem na minuten aan de praat. Die dag startte hij direct. Nu vanochtend kreeg ik hem niet meer aan de praat. Vanavond nogmaals proberen maar weer niet. Ik heb het idee dat hij wel wil, af en toe heel klein stootje maar het lijkt wel of er geen brandstof in komt maar de tank zit vol. Wie heeft een idee. Ik start op gas met elektrische ontsteker.
Alvast bedankt voor de inzichten.
Wim
k heb zaterdag een rrc uit '71 gekocht op lpg. Bij de garage deed hij het prima, Maandag ging het lastig maar kreeg hem na minuten aan de praat. Die dag startte hij direct. Nu vanochtend kreeg ik hem niet meer aan de praat. Vanavond nogmaals proberen maar weer niet. Ik heb het idee dat hij wel wil, af en toe heel klein stootje maar het lijkt wel of er geen brandstof in komt maar de tank zit vol. Wie heeft een idee. Ik start op gas met elektrische ontsteker.
Alvast bedankt voor de inzichten.
Wim
-
wim1
Re: HELP!! mijn rrc start niet meer
Nee, maar de tank is ook leeg. denk je dat ik met benzine een betere kans maak? Moet dan bij de 95 ook loodvervanger?
-
Bert Dijkema
Er is een grote kans dat de RR automatisch start op benzine en daarna pas overschakeld op gas!!
Check dat ook ff.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2009 18:24 door Bert Dijkema.
Check dat ook ff.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2009 18:24 door Bert Dijkema.
-
Frans Bonnes
Zit er een gas-choke op.
Zo'n knopje waarmee je voor het starten extra gas door kunt laten stromen?
En heb je dat gebruikt?
fb
Zo'n knopje waarmee je voor het starten extra gas door kunt laten stromen?
En heb je dat gebruikt?
fb
-
Wim1
Volgens de garage kan ik hem of starten op gas, dit is dan met elektrische ontsteker. Contact aan en uit en dan starten. of op benzine met een handchoke. Ik heb mijns inziens geen gas-choke en ook niet een automatisch mechanisme voor de start met benzine en dan over naar gas. Dit gaat handmatig.
Ik hoop dat dit voldoende info is!
Groet,
Wim
Ik hoop dat dit voldoende info is!
Groet,
Wim
-
Peter Gr
Hoi Wim,
Klinkt raar, maar het kan zijn dat de motor op gas snel verzuipt.
Dit kun je checken door de schakelaar benzine/gas in de middenstand te zetten,
dan starten en zodra die aanslaat meteen de schakelaar naar gas zetten.
Peter Gr
Klinkt raar, maar het kan zijn dat de motor op gas snel verzuipt.
Dit kun je checken door de schakelaar benzine/gas in de middenstand te zetten,
dan starten en zodra die aanslaat meteen de schakelaar naar gas zetten.
Peter Gr
-
Bert Dijkema
Een gas choke is meestal een apart knopje op het omschakelsysteem voor gas naar bezine en vice versa.
En overschakelen gaat inderdaad handmatig met de schakelaar in de RR, maar dat houdt niet in dat de wagen niet start op benzine bij de koude start, en volgens mij doet ie dat dus wel, want je garage heeft aangegeven dat je op contact moet zetten en weer uit en dan starten op gas, en daar zit volgens mij een rare denkfout, een keer op contact zetten en dan weer uit houdt niet automatisch in dat het systeem omschakeld.
Ik zou zeggen toch ff benzine erin en proberen.
En overschakelen gaat inderdaad handmatig met de schakelaar in de RR, maar dat houdt niet in dat de wagen niet start op benzine bij de koude start, en volgens mij doet ie dat dus wel, want je garage heeft aangegeven dat je op contact moet zetten en weer uit en dan starten op gas, en daar zit volgens mij een rare denkfout, een keer op contact zetten en dan weer uit houdt niet automatisch in dat het systeem omschakeld.
Ik zou zeggen toch ff benzine erin en proberen.
-
Nipper 90
ik start altijd op benzine (koude start ) en schakel daarna over op gas als ik 'm wel eens vergeet over te zeten s'avonds dan s'morgens omzetten 2 x op het gas pedaal trappen en starten
-
Dirk 109
Als je op gas start direct doorstarten als je contact maak omdat anders de automatische afslag in werking treed als er geen vonk wordt waargenomen (als dit systeem er op zit)
-
bertil
hoi wim,
ik heb het zelfde probleem als jij.
ik start alleen nog maar op benzine en dan na 2 min (handmatig) overschakelen naar gas.
het is even aanleren maar bij mij werkt t
gr bertil
ik heb het zelfde probleem als jij.
ik start alleen nog maar op benzine en dan na 2 min (handmatig) overschakelen naar gas.
het is even aanleren maar bij mij werkt t
gr bertil
-
Wim1
Bedankt voor alle reacties, gelijk even geprobeerd.
Ik heb hem net aan de praat gekregen. Gelijk maar wezen tanken en een stuk gereden. Het zal de nieuwigheid wel zijn
Ik ga zeker jullie overige tips proberen.
groet
Wim
Ik heb hem net aan de praat gekregen. Gelijk maar wezen tanken en een stuk gereden. Het zal de nieuwigheid wel zijn
Ik ga zeker jullie overige tips proberen.
groet
Wim
-
Everhard Mulder
Ik had vroeger een Volvo: een grote zwarte stationwagen. Gas en benzine. Die grote bak viel wel op in mijn straatje. Buren die zich ermee bemoeiden: wat moest ik met zo'n grote bak etc etc. Ik de volgende ochtend trost in die volvo stappen om ermee naar mijn werk te gaan. Maar: starten ho maar.
Nada. Niks. Moest overbuurman me aantrekken: ik schaamde me rot. De hele straat in een deuk, een heel hoog "lekker puh" gehalte. Wat moest die Mulder ook met zo'n groot ding? Wil niet eens starten....en een lol dat iedereen had!
Tot ik leerde dat je dus eigenlijk nooit kan starten op gas: start altijd op benzine en schakel na een tijdje over op gas. En als je bijna op je plek van bestemming bent, schakel dan gas naar benzine: start lekker als je daarna weer rijden wil. Dat is even wennen, maar het werkt! Nooit meer startproblemen gehad met dat ding.
Nada. Niks. Moest overbuurman me aantrekken: ik schaamde me rot. De hele straat in een deuk, een heel hoog "lekker puh" gehalte. Wat moest die Mulder ook met zo'n groot ding? Wil niet eens starten....en een lol dat iedereen had!
Tot ik leerde dat je dus eigenlijk nooit kan starten op gas: start altijd op benzine en schakel na een tijdje over op gas. En als je bijna op je plek van bestemming bent, schakel dan gas naar benzine: start lekker als je daarna weer rijden wil. Dat is even wennen, maar het werkt! Nooit meer startproblemen gehad met dat ding.
-
Roel
je zou ook je accuspanning eens kunnen controleren op het moment dat je wat langer start kan je spanning zakken , als deze te laag wordt kan je veiligheidsrelais van de lpginstallatie inschakeld worden
deze zorgt ervoor dat als de ontstekingsspanning wegvalt ( doordat de motor afslaat bij bijvoorbeeld een ongeval) dat de lpg stopt met stromen omdat de lpgafsluiters op de tank en verdamper dan dicht gezet worden , dit controleren ze ook bij de apk .
ook zou ik altijd zorgen voor een halve tank benzine en regelmatig een keer wat kilometers op benzine rijden
suc6
groet hycom
deze zorgt ervoor dat als de ontstekingsspanning wegvalt ( doordat de motor afslaat bij bijvoorbeeld een ongeval) dat de lpg stopt met stromen omdat de lpgafsluiters op de tank en verdamper dan dicht gezet worden , dit controleren ze ook bij de apk .
ook zou ik altijd zorgen voor een halve tank benzine en regelmatig een keer wat kilometers op benzine rijden
suc6
groet hycom
-
rangiejan
Als je een goede gasinstallatie hebt kun je altijd op gas starten, bij mijn rrc zelfs bij min 6 graden.
Ik rijd af en toe op benzine om de carburateurs soepel te houden.
Het accu verhal komt me ook bekend voor , ook al een keer gehad (spanning te laag niet of slecht starten)
veel plezier net de rr,
Ik rijd af en toe op benzine om de carburateurs soepel te houden.
Het accu verhal komt me ook bekend voor , ook al een keer gehad (spanning te laag niet of slecht starten)
veel plezier net de rr,
-
Wim1
Wim1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedankt voor alle reacties, gelijk even
> geprobeerd.
>
> Ik heb hem net aan de praat gekregen. Gelijk maar
> wezen tanken en een stuk gereden. Het zal de
> nieuwigheid wel zijn
>
> Ik ga zeker jullie overige tips proberen.
>
> groet
>
> Wim
Vanmorgen kreeg ik hem aan de praat op benzine. Daarna over geschakeld op gas, alles ging goed. Tussendoor (net even) gestart op gas en hij sloeg weer aan. Kortom hij doet het. Nogmaals dank voor de inzichten.
Groetjes
Wim
-------------------------------------------------------
> Bedankt voor alle reacties, gelijk even
> geprobeerd.
>
> Ik heb hem net aan de praat gekregen. Gelijk maar
> wezen tanken en een stuk gereden. Het zal de
> nieuwigheid wel zijn
>
> Ik ga zeker jullie overige tips proberen.
>
> groet
>
> Wim
Vanmorgen kreeg ik hem aan de praat op benzine. Daarna over geschakeld op gas, alles ging goed. Tussendoor (net even) gestart op gas en hij sloeg weer aan. Kortom hij doet het. Nogmaals dank voor de inzichten.
Groetjes
Wim