"Piepje" vanuit vooronder (300tdi)
-
Erik One-ten+LW
"Piepje" vanuit vooronder (300tdi)
Ik heb al een tijdje een piepje vanonder de motorkap (denk ik, alle wiellagers zijn gecontroleerd). Het klinkt alsof er een klein lagertje droog loopt, is NIET snelheidsafhankelijk. Het lijkt op te treden als er gestuurd word (stuurbekr.pomp?)
De diverse rollen van de multiriem heb ik al ingespoten (lagers) en die zijn het niet, riem is ook pas nieuw en is het niet.
Iemand een idee? Is een 300tdi uit een Disco.
Erik
De diverse rollen van de multiriem heb ik al ingespoten (lagers) en die zijn het niet, riem is ook pas nieuw en is het niet.
Iemand een idee? Is een 300tdi uit een Disco.
Erik
-
Erik One-ten+LW
Re: "Piepje" vanuit vooronder (300tdi)
Nee, die fluit vrolijk. Het lijkt erger te worden bij bedienen van het stuur. Rechtdoorrijdend is het er haast niet.
Kan natuurlijk door het kantelen van de motor komen, maar dat geloof ik niet.
Erik
Kan natuurlijk door het kantelen van de motor komen, maar dat geloof ik niet.
Erik
-
Gone
Als je stilstaat en je stuur een beetje aanzet (naar links en rechts) hoor je het dan ook? Het zou de stuurpomp kunnen zijn maar ik kan me een piepje daarbij niet herinneren. Lekt er ergens olie uit de pomp?
-
Erik One-ten+LW
Onder het rijden in ieder geval wel, dan hoor je het beter/wel als je wat aan het stuur zit.
In stilstand heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd, lijkt ook erger te zijn als het spul warm is.
Ik heb net overigens wel 250 ml olie moeten bijvullen om hem netjes op peil te krijgen, zal
straks es testen of het beter is.
Erik
In stilstand heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd, lijkt ook erger te zijn als het spul warm is.
Ik heb net overigens wel 250 ml olie moeten bijvullen om hem netjes op peil te krijgen, zal
straks es testen of het beter is.
Erik
-
Dave / Cook-abaut
Hoi Erik,
Het zou best de stuurbekrachtigingspomp kunnen zijn. Ik meen me te herineren dat Andy en Amanda de zelfde symptomen hadden had net voordat die de geest gaf. (tijdens het prikkersweekend in biddinhuizen)
Sterkte, Dave
Het zou best de stuurbekrachtigingspomp kunnen zijn. Ik meen me te herineren dat Andy en Amanda de zelfde symptomen hadden had net voordat die de geest gaf. (tijdens het prikkersweekend in biddinhuizen)
Sterkte, Dave
-
Erik One-ten+LW
Hmm, thanx. Ik zal Andy eens een berichtje doen. Vanmiddag mee gereden maar niks gehoord, is meer als ie goed warm is.
We hebben het voor 't eerst gehoord op de terugweg uit Zweden afgelopen maart, is toch ook al weer effe geleden.
Verder merk je er niks aan.
Groet,
Erik
We hebben het voor 't eerst gehoord op de terugweg uit Zweden afgelopen maart, is toch ook al weer effe geleden.
Verder merk je er niks aan.
Groet,
Erik