Grrrrrrrrrr....... Teller stuk?
-
D&G
Grrrrrrrrrr....... Teller stuk?
Tijdens alle werkzaamheden die ik gedaan heb de afgelopen maanden is het meest irritante onderdeel de snelheidsmeter cq km-teller gebleken. Nieuwe kabel, nieuwe teller, weer nieuwe kabel , dagtellerkabeltje, alweer een nieuwe kabel en toen deed tie het!
Tot gisteren dus. Op weg naar de prikkersdag deed mijn dagteller en totaal teller het opeens niet meer. km teller wel (en errug nauwkeurig). Op locatie aangekomen stuur los dashboard los en kabel er goed ingeduwd. Even 4 euro bij de slagbomen gebracht en alles leek weer te werken. Totdat we weer terug reden: Voor we de snelweg op waren stonden de tellers weer stil. Voor alle duidelijkheid : De snelheidsmeter doet het nog gewoon. Af en toe pakt tie nog een kilometertje mee, maar that's it.
Is dit een intern probleem van de klok zelf of moet de kabel er dieper in?
(2 opnamepuntjes in de klok???)
Groet
Gerard
Tot gisteren dus. Op weg naar de prikkersdag deed mijn dagteller en totaal teller het opeens niet meer. km teller wel (en errug nauwkeurig). Op locatie aangekomen stuur los dashboard los en kabel er goed ingeduwd. Even 4 euro bij de slagbomen gebracht en alles leek weer te werken. Totdat we weer terug reden: Voor we de snelweg op waren stonden de tellers weer stil. Voor alle duidelijkheid : De snelheidsmeter doet het nog gewoon. Af en toe pakt tie nog een kilometertje mee, maar that's it.
Is dit een intern probleem van de klok zelf of moet de kabel er dieper in?
(2 opnamepuntjes in de klok???)
Groet
Gerard
-
Richard78
Re: Grrrrrrrrrr....... Teller stuk?
Hoi Gerard,
Je hebt toch nog de oude teller waar eigenlijk niks mis mee was? Ik zou die erin stoppen en kijken of hij het dan deed. Dan kan je de oude nader van binnen inspecteren of retourneren.
Richard78
Die je eigenlijk nog een fijne greenlanetrip wilde wensen maar dat vergeten was.
Je hebt toch nog de oude teller waar eigenlijk niks mis mee was? Ik zou die erin stoppen en kijken of hij het dan deed. Dan kan je de oude nader van binnen inspecteren of retourneren.
Richard78
Die je eigenlijk nog een fijne greenlanetrip wilde wensen maar dat vergeten was.
-
plaetje 88 -2.5d
dan maak jij veel km zonder dan de auto het aangeefd, mooi toch. km rijden zonder dat de auto verslijt.
plaetje
plaetje
-
D&G
Maar ondertussen rij ik wel 1 op 0,07.... en is het toch weer een verassing als ik weer moet tanken na 23 km op de teller
@ Richard78: Op één of andere manier kan ik die teller nergens meer vinden. Maar als ik nu hier verneem dat de teller dus geen "dubbele ingang" heeft is de teller intern kaduud en wil ik die toch weer vervangen door een teller met dagteller. Heb niet voor niets zoveel moeite gedaan om het reset kabeltje te vinden
Dus waarschijnlijk weer gezellig naar Budget...
G
@ Richard78: Op één of andere manier kan ik die teller nergens meer vinden. Maar als ik nu hier verneem dat de teller dus geen "dubbele ingang" heeft is de teller intern kaduud en wil ik die toch weer vervangen door een teller met dagteller. Heb niet voor niets zoveel moeite gedaan om het reset kabeltje te vinden
Dus waarschijnlijk weer gezellig naar Budget...
G
-
paulus
je teller is stuk of er zit hard vet in.
er zit een soort meenemertje in dat de dag en totaalteller bediend.
deze sluit wel eens af of komt vast te zitten in oud vet.
ik heb nog een nieuwe liggen, mail maar bij interesse
paul
er zit een soort meenemertje in dat de dag en totaalteller bediend.
deze sluit wel eens af of komt vast te zitten in oud vet.
ik heb nog een nieuwe liggen, mail maar bij interesse
paul
-
D&G
Deze teller is (was) nieuw, stond net 3 km op de totaal teller, nu 982 km. Kan natuurlijk oud vet zijn. Is de meter makkelijk open te krijgen?
Gerard
-
paulus
ja de rand draaien of de lipjes van de rand ombuigen.
er schiet ook wel eens een borgclipje van af.
veel engelse meters gebruiken hetzelfde systeem.
dus mini austin etc. kan je evt voor weinig een clipje uit peuteren
er schiet ook wel eens een borgclipje van af.
veel engelse meters gebruiken hetzelfde systeem.
dus mini austin etc. kan je evt voor weinig een clipje uit peuteren