Bushwaka tools?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Christiaan 90 300TDI

Bushwaka tools?

Bericht door Christiaan 90 300TDI »

De bestelling van Polybush is binnen en deze wil ik aanstaand weekend plaatsen.
Echter kan ik mij nog herinneren van één van mijn eerdere RR classics dat het bij sommige bussen een behoorlijk ge-etter was (uitboren, inzagen met een los zaagblad enz).
Nu heeft Bushwaka daar een soort Toolkit voor, dit leek me eigenlijk wel wat tot ik de prijs zag, bijna 210 pond ex.
Is er iemand die ervaring heeft met zo'n kit?
En is het z'n geld waard, dan bedoel ik dus is het kwalitatief goed of gesloopt na één keer bussen vervangen.

Groeten,
Christiaan 90 300TDI
Rob

Re: Bushwaka tools?

Bericht door Rob »

Gewoon boren en zagen. Zelf al vaak zo gedaan en werkt prima. Als je de bus bijna doorgezaagd hebt tik je hem naar binnen waardoor hij los komt te zitten en je hem er zo uittikt.
Zou het geld er niet aan uitgeven.
peter z

Bericht door peter z »

het gaat ook als je een bijtel in de opening van de krul slaat, dan word het gat net even groter en kan je de bus er zo uit tikken en ook weer een nieuwe onbeschadigd weer plaatsen
peter z
GeraRRCd

Bericht door GeraRRCd »

Een goede oplossing die ik zelf heb gedaan vorig jaar:
brander erop, rubber brandt er binnen 1 minuut de binnenbus uit (en geen volgelopen zaagblad meer van de rubber waar je in vast komt te zitten en geen afbebroken boortjes meer - was nijn ervaring met die methode). Daarna kan je met een goede ijzerzaag de buitenbus er binnen 1 minuut doorzagen. Dan tikken met botte bijtel/schroevendraaier en hij is eruit.
En die 45 euro die een goeie ijzerzaag kost brengt je nog vele jaren plezier ;-)
succes ermee,
Groet, Gerard
Plaats reactie