Olielekkage V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Menno

Olielekkage V8

Bericht door Menno »

Ik heb een Disco II V8 met 145.000 op de teller. Tot nu toe niets mee gehad, ook geen grote plassen of druppels olie onder de auto, alleen de bougiekabels en bougies vervangen.
Tot vandaag… Vandaag vanuit Breda naar Eindhoven gereden voor een familiefeestje. Kom ik weer terug bij de auto, ligt er een flinke plas olie onder de auto en het blok is helemaal nat. Onderweg niets gemerkt of alarmlampjes zien branden. Nog wel teruggereden naar Breda, maar ik heb niet het gereedschap en het verstand van auto’s om uit te vinden wat het kan zijn.
Heeft iemand een idee waar het waarschijnlijk vandaan komt en of het een dure reparatie is (en waar ik die het best kan laten uitvoeren..)
RoLandrover

Re: Olielekkage V8

Bericht door RoLandrover »

Morgen bij daglicht even kijken welk oliepeil te laag staat.

Motorolie
stuurbekrachtigingsolie
remvloeistof
evt. Automaatolie

heb je de kleur van deolie gezien?

grtn

RolandRover
Menno

Bericht door Menno »

Motoroliepeil staat te laag. Nog net op puntje peilstok...
Rickske

Bericht door Rickske »

voor dat je m start in ieder geval olie bijvullen.
Verder even kijken waar de olie weg komt. Dan kan je zien wat er vervangen moet worden.

Rickske
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Is idd een kwestie van kijken waar het vandaan komt.
Als het geheel al vet is, eerst even reinigen en dan een stukje gaan rijden.

Bij de V8 komt het volgende weleens voor.

- Kleppendekselpakking (bouten los ??)
- Krukaskeering (olie komt uit bell-house) (check wel even of het geen bakolie is)
- Valley gasket pakking (onder inlaatspruitstuk, en klem aan voor-achterzijde blok)
- carterpakking (bouten los ??)

Gerrit
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Hallo Menno,
Heb dat ook eens meegemaakt maar oliefilter bleek niet goed te zijn vastgedraaid bij de dealer!!!!
Ken het dat wezen?
Groet, Willem
Tata-D2.
GeraRRCd

Bericht door GeraRRCd »

Check ook even stuurbekrachtigingsoliereservoir, in mijn 3.5EFI V8 was het voriog jaar ook aardig olieachtig (maar wel rode ATF olie)
gr. Gerard
Plaats reactie