portaal assen onder serie 2 v8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
mennoofman

portaal assen onder serie 2 v8

Bericht door mennoofman »

hallo allemaal
ik ben mijn serie 2 helemaal aan t opknappen en ben een beetje gaan zoeken op het net daar kwam ik een laro tegen met portaal assen ik denk van een unimog
zijn die redelijk te monteren of moet je er dure onderdelen voor aanschaffen of zijn de assen makkelijk samen te bouwen ik hoop dat iemand er iets van weet alvast bedankt groet menno
Marc-my-Words

Re: portaal assen onder serie 2 v8

Bericht door Marc-my-Words »

Dag Menno,

Er zijn Volvo 4x4 (en 6x6) die als ik het goed heb de gebruikelijke "leverancier" van de portaalassen zijn. Schijnt ongeveer 1:1 te passen.
Of het lekker rijd is een tweede.

Groeten Marc
Arthur Oudejans

Bericht door Arthur Oudejans »

Hoi Menno,

k las toevallig je bericht.

Een tijdje terug stond er in LrEnthousiast n artikel over n Defender die opgehoogd was met portaalassen van een VolvoC303 (k geloof dat dat t typenr was).
k Kan t stuk wel opzoeken voor je, maar dan moet je me even je huisadres mailen, dan stuur ik t op.
Iig was t heel gaaf, maar ook héél veel werk (bijv. de diffs moesten losgeslepen worden van de ashuizen en deze onder n andere hoek weer vastgelast worden). Of dat op te lossen is door aandrijfassen met wijde kruiskoppelingen te gebruiken weet ik niet, maar daar zullen die Engelsen ook wel aan gedacht hebben. En t was allemaal nogal prijzig.
t Resultaat was wel n Defender die alleen voor loodrechte rotsen en heuvels moest buigen, de rest hobbelde hij overheen.

Succes met je overwegingen.

Arthur
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Helaas duur en lastig om uit te voeren. De assen zijn al vrij prijzig (1000 euro+) dus goedkoop zal je niet uit zijn, anders waren er al veel meer

Groeten neef Henk
laro

Bericht door laro »

Ik heb er ook al eeens over zitten denken om zoiets te maken, Unimogassen zijn wel vrij zwaar en hebben trommelremmen die je om zou moeten bouwen naar schijfremmen, alleen zat ik me af te vragen hoe het met de draairichting zit omdat door de tandwielen in het portaal de wielen andersom draaien dan bij een landrover, heb je ineens 10 versnellingen achteruit en 2 vooruit, wil me toch nog wel eens een keer in verdiepen als ik mijn 110 klaar heb.
Roald DI TDI&NAS3.9V8

Bericht door Roald DI TDI&NAS3.9V8 »

binnen de lrch zijn er in iedergeval 2 waarvan ik weet dat ze C303 assen onder een DEF heben, gaat wel maar veel ombouw werk
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Unimog assen zijn inderdaad veel te breed, zwaar en trommelremmen en te korte eind-overbrenging,

gr, Bart
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

neef Henk schreef:
>
> Helaas duur en lastig om uit te voeren. De assen zijn al vrij
> prijzig (1000 euro+) dus goedkoop zal je niet uit zijn,
> anders waren er al veel meer
>
> Groeten neef Henk

Misschien kan je zo'n Volvo in het moederland beter in z'n geheel kopen.
Ik kan wel eens vragen wat ze aldaar "doen".

Marc
Puffino

Bericht door Puffino »

zonde. Houd je series voor wat ie is, een toffe wagen, en laat ook die prachtige Volvo C303 voor wat ie is: OOK een prachtige auto.

Als je de assen van de een afsloopt en op de ander monteert, verneuk je er twee. En waarom zou je? Je komt alleen maar VERDER in het terrein, de uitdagingen worden er niet leuker door. Alleen anders. Als je echt wil terrein rijden, ga je naar grotere banden. En als je die eenmaal hebt, wil je NOG groter, en nog sterker, en nog groter, en hoger, en groter en .... etc.

De uitdaging is om met je wagen te kunnen wat je niet voor mogelijk had gehouden, en wat dat is, doet er toch niet toe?

Koop anders een tweedehands tank.... ;-)

Sander Lelieveld
Plaats reactie