verhogen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mike

verhogen

Bericht door Mike »

Hallo allemaal , wie heeft er ervaring met het verhogen van een serie III 88"
ik heb iets gelezen over shackels e.d , ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Groet Mike.
CrazyMud

Re: verhogen

Bericht door CrazyMud »

Mike,

een paar centimeter verhogen is niet zo;n halszaak, als je langere shackels monteerd ben je klaar. je kunt hiervoor shackels gebruiken van bepaalde militaire 109 ens. of je kunt ze, als je een beetje handig bent, zelf lassen.
Als de veren er een tijdje niet zijn afgeweest valt het soms niet mee de bouten los te krijgen. dan kun je het beste direct andere bussen monteren en wordt het wel wat meer werk. De bussen er in zetten is, zeker met polybuches die uit twee delen bestaan snel gedaan, maar ze er uitkrijgen zonder goede pers is een rotklus.

Als je meer dan 4 of 5 cm hoger wilt kom je al snel tot andere ingrepen, dan worden de remslangetjes te kort, passen de dempers niet meer en komt, als je het niet goed doet, je differentieel niet recht te staan wat hoge slijtage aan je aandrijflijn geeft.

Als je parabool veren monteerd komt hij meestal ook iets hoger, en dat rijd nog lekkerder ook.

succers en welterusten,

Peter
Gert

Bericht door Gert »

CrazyMud schreef:
>
> > Als je meer dan 4 of 5 cm hoger wilt kom je al snel tot
> andere ingrepen, dan worden de remslangetjes te kort, passen
> de dempers niet meer en komt, als je het niet goed doet, je
> differentieel niet recht te staan wat hoge slijtage aan je
> aandrijflijn geeft.
> Peter

Als je militaire shackels gebruikt doe je het bij voorbaat al niet goed. Ik ben nog geen mensen tegengekomen die de voorste veerhanden hebben verleng en de bumpstops hebben aangepast.

Verhogen is normaliter een enorme tegenslag voor je auto, dus gewoon niet doen, tenzij je fabrieksoriginele oplossingen gebruikt.

Groeten,

Gert
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Gert.

Wij zijn elkaar dus nog nooit tegen gekomen, of jij er Arjan

Gr Bowy

www.seriousIIa voor de handleiding over verhogen......
kees

Bericht door kees »

ik heb dus langere schommels gemonteerd én de veerhanden aangepast op een 109. Alleen de voorste schokbrekers heb ik verlaagd... achter waren ze lang genoeg evenals de remleidingen. heb tot nu toe er geen problemen mee gehad.

gr Kees
Plaats reactie