kdfi projectje, meer mensen in Brabant mee bezig?
-
PeterM
kdfi projectje, meer mensen in Brabant mee bezig?
Ben gestart met een 3.5 efi over te bouwen naar kdfi (mooie voorgemonteerde vorm van megaquirt).
Voor het injectiesysteem gebruik ik een inlaatspruitstuk, benzinerail, drukregelaar en injectoren van een 4.2 omdat dit veel robuuster in elkaar zit en minder slangetjes bevat dan origineel 3.5
Ontsteking gaat via vier waste-spark bobines, dus ook geen verdeler meer nodig.
Ik zoek mensen die al zo iets hebben opgebouwd of daar mee bezig zijn. Reden is dat zelf het wiel uitvinden wel leuk is maar niet altijd even handig. Vooral montage van componenten op en rond het blok is voor mij interessant, het moet toch ook robuust blijven.
Iemand met ervaring in de buurt?
Voor het injectiesysteem gebruik ik een inlaatspruitstuk, benzinerail, drukregelaar en injectoren van een 4.2 omdat dit veel robuuster in elkaar zit en minder slangetjes bevat dan origineel 3.5
Ontsteking gaat via vier waste-spark bobines, dus ook geen verdeler meer nodig.
Ik zoek mensen die al zo iets hebben opgebouwd of daar mee bezig zijn. Reden is dat zelf het wiel uitvinden wel leuk is maar niet altijd even handig. Vooral montage van componenten op en rond het blok is voor mij interessant, het moet toch ook robuust blijven.
Iemand met ervaring in de buurt?
-
Sjoerd
Re: kdfi projectje, meer mensen in Brabant mee bezig?
Peter,
Wat doet KDFI precies, is dat een soort van commonrail inspuit systeem of zo.
Groet, Sjoerd
Wat doet KDFI precies, is dat een soort van commonrail inspuit systeem of zo.
Groet, Sjoerd
-
ds23man
Ja, ben mijn Citroen ds 23ie aan het ombouwen i.c.m. dampgas injectie. Staat een foto van mijn blok op de site van BS-autotune.
Groet Gerhard
Groet Gerhard
-
Huub van der Laan
Even googelen en dan vind je o.a.
[www.bs-autotune.nl]
[www.carvideosonline.com]
Ben wel benieuwd Peter hoe de ervaringen straks zijn.
-
PeterM
Kdfi is een vrij programmeerbare versie van een motormanagement. BS-autotune, Jeroen daar komt mijn setje ook vandaan, inclusief een wide band lambda.
Het is wel mijn idee om na het eerst netjes op benzine laten lopen van het geheel een tweede tabel toe te voegen en dampgas injectie erbij te bouwen. Moet dan wel eerst een nette onderbouwtank en vervangende benzinetanks vinden, dat is echt plan twee.
Common rail is natuurlijk een veel bij diesels gebruikte term, maar het principe is ongeveer hetzelfde. Bij diesels en direct geinjecteerde benzinemotoren komt de brandstof namelijk meteen in de verbrandingsruimte terecht. Bij een rover v8 wordt de brandstof net als bij de meeste multipoint injectiesystemen in een inlaatkanaal richting inlaatklep gespoten. De kleppen zorgen dus net als bij een carburateurmotor voor de timing van aanzuigen van brandbaar mengsel.
Bij kdfi staat net als bij de normale rover efi motoren benzine onder druk op een langs 8 injectoren lopende leiding (of 9 bij de eerste 3.5). De ecu beslist wanneer en hoelang de injectoren worden aangestuurd, en als dan de vonk op tijd is heb je weer een lopende motor. Het leuke van kdfi is dat je heel veel motorparameters kan meten en monitoren tijdens het lopen en online aanpassingen uit kan voeren aan de instellingen.
Ook heel mooi is het feit dat er een compleet specifieke tabel is te genereren voor rijden op dampgas (ook via 8 injectoren naar de motor). Het blok loop hierdoor mooier op LPG dan meestel met een voor de gek gehouden benzine ecu mogelijk is.
ps: Sjoerd, woon of sleutel jij een beetje in de buurt van waalwijk?
Peter
Het is wel mijn idee om na het eerst netjes op benzine laten lopen van het geheel een tweede tabel toe te voegen en dampgas injectie erbij te bouwen. Moet dan wel eerst een nette onderbouwtank en vervangende benzinetanks vinden, dat is echt plan twee.
Common rail is natuurlijk een veel bij diesels gebruikte term, maar het principe is ongeveer hetzelfde. Bij diesels en direct geinjecteerde benzinemotoren komt de brandstof namelijk meteen in de verbrandingsruimte terecht. Bij een rover v8 wordt de brandstof net als bij de meeste multipoint injectiesystemen in een inlaatkanaal richting inlaatklep gespoten. De kleppen zorgen dus net als bij een carburateurmotor voor de timing van aanzuigen van brandbaar mengsel.
Bij kdfi staat net als bij de normale rover efi motoren benzine onder druk op een langs 8 injectoren lopende leiding (of 9 bij de eerste 3.5). De ecu beslist wanneer en hoelang de injectoren worden aangestuurd, en als dan de vonk op tijd is heb je weer een lopende motor. Het leuke van kdfi is dat je heel veel motorparameters kan meten en monitoren tijdens het lopen en online aanpassingen uit kan voeren aan de instellingen.
Ook heel mooi is het feit dat er een compleet specifieke tabel is te genereren voor rijden op dampgas (ook via 8 injectoren naar de motor). Het blok loop hierdoor mooier op LPG dan meestel met een voor de gek gehouden benzine ecu mogelijk is.
ps: Sjoerd, woon of sleutel jij een beetje in de buurt van waalwijk?
Peter
-
ds23man
Dit is mijn DS blok:
[www.bs-autotune.nl]
[www.bs-autotune.nl]
-
Henry
Hoi Peter,
Hoe staat het met je kdfi project? Ik wil wellicht in april een gas injectie systeem van BS-autotune installeren met de KDFI computer, en ben nu wat aan het zoeken naar ervaringen van mensen die er een op een range rover hebben gebouwd. Ik heb op de site van BS-autotune al de tomcat gezien, wat er erg veelbelovend uitziet.
Wat zijn jouw ervaringen met de KDFI, en heb je ook al gas injectie gemonteerd?
Groeten,
Henry
Hoe staat het met je kdfi project? Ik wil wellicht in april een gas injectie systeem van BS-autotune installeren met de KDFI computer, en ben nu wat aan het zoeken naar ervaringen van mensen die er een op een range rover hebben gebouwd. Ik heb op de site van BS-autotune al de tomcat gezien, wat er erg veelbelovend uitziet.
Wat zijn jouw ervaringen met de KDFI, en heb je ook al gas injectie gemonteerd?
Groeten,
Henry
-
BEN110
ik ben er op dit moment mee bezig en ben er toch zeker voor april mee klaar je mag dan wel komen motorkap gluren kan je dan ook helpen met afstellen ed bij mij word het ook gas injectie compleet met knock sensor en lambda ed op en 3.5 v8 en actieve ontsteking op mijn vragen voor info wordt niet echt gereageerd wat jammer is 2 keer het zelfde wiel uitvinden is eigenlijk verloren tijd stuur maar en berichtje als het zo ver is
-
Henry
Bij bs-autotune wil ik in januari of februari een introductiecursus volgen die aangeboden wordt en dan het inbouwen van het gas injectie systeem bespreken. Het ziet er op de site allemaal erg goed uit. Tevens heb ik op bs-autotune.nl gezien wat er met een range rover V8 blok allemaal kan wanneer je hem voorziet van een kdfi systeem.
Ik ben nu alleen nog een beetje op zoek naar mensen om hun persoonlijke ervaring met bs-autotune en het kdfi systeem te horen.
Tot nu toe ben ik ervan overtuigd dat dit een goed gasinjectie systeem is met veel mogelijkheden. Hopelijk kan iemand dat vanuit zijn ervaring bevestigen.
Ik ben nu alleen nog een beetje op zoek naar mensen om hun persoonlijke ervaring met bs-autotune en het kdfi systeem te horen.
Tot nu toe ben ik ervan overtuigd dat dit een goed gasinjectie systeem is met veel mogelijkheden. Hopelijk kan iemand dat vanuit zijn ervaring bevestigen.
-
Geert Oude Luttighuis
@henryvanderzanden: Heb niet de informatie voor je, maar wellicht heb je wel meer informatie over de bewuste cursus voor mij?
-
BEN110
mijn ervaring met bs autotune is goed hij is goed van vertrouwen en dat waardeer ik erg
de cursus heb ik niet gedaan dus geen ervaring hier mee
nadeel vind ik dat niet altijd alles op voorraad is , positief is dan wel dat dit via mail netjes gecommuniceerd word
veel leesvoer is er niet van kdfi zelf maar wel van op [www.msextra.com] kijk dan bij ms 2 exstra vind je veel info houd in gedachten dat waar daar gesproken word over losse printjes dit al compleet in de kfdi zit
als je al deze info leest ( en begrijpt ) moet het zelf te doen zijn ik ben zelf zover dat alleen alles nog op de motor geplaatst moet worden ( ik heb natuurlijk makkelijk praten met en elektronica achtergrond )
ps hij verkoopt wel erg graag cursussen en inbouw begeleiding maar iedereen heeft recht op geld verdienen natuurlijk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2010 17:25 door BEN110.
de cursus heb ik niet gedaan dus geen ervaring hier mee
nadeel vind ik dat niet altijd alles op voorraad is , positief is dan wel dat dit via mail netjes gecommuniceerd word
veel leesvoer is er niet van kdfi zelf maar wel van op [www.msextra.com] kijk dan bij ms 2 exstra vind je veel info houd in gedachten dat waar daar gesproken word over losse printjes dit al compleet in de kfdi zit
als je al deze info leest ( en begrijpt ) moet het zelf te doen zijn ik ben zelf zover dat alleen alles nog op de motor geplaatst moet worden ( ik heb natuurlijk makkelijk praten met en elektronica achtergrond )
ps hij verkoopt wel erg graag cursussen en inbouw begeleiding maar iedereen heeft recht op geld verdienen natuurlijk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2010 17:25 door BEN110.
-
Henry
De informatie die ik over de cursus is wat er op de website staat. Volg de link maar (http://www.bs-autotune.nl/content/view/108/121/) en lees daar wat ze in de cursus aanbieden. Dit is volgens mij een overzichtscursus, zodat je een beetje weet waar het over gaat. Is dan ook niet duur, en na afloop de mogelijkheid om je eigen project te bespreken. Als je meer wil weten hebben ze een uitgebreidere cursus (http://www.bs-autotune.nl/content/view/109/122/), wat meer een soort workshop schijnt te zijn.
Deze cursussen lijken me zeer nuttig wanneer je zelf met een KDFI systeem wil gaan werken.
Als ik de cursus(sen) gedaan heb zal ik mijn bevindingen wel posten, maar dat zal ergens in januari of februari zijn.
Deze cursussen lijken me zeer nuttig wanneer je zelf met een KDFI systeem wil gaan werken.
Als ik de cursus(sen) gedaan heb zal ik mijn bevindingen wel posten, maar dat zal ergens in januari of februari zijn.
-
Tom_RRC
Hey Henry,
Ik heb ook wel interesse in deze cursus.
Ik zie nu nog alleen 8 januari erop staan, maar wellicht is voor mij wat later in de maand ook interessanter. Heb jij nog andere data?
Alvast bedankt, Tom
Ik heb ook wel interesse in deze cursus.
Ik zie nu nog alleen 8 januari erop staan, maar wellicht is voor mij wat later in de maand ook interessanter. Heb jij nog andere data?
Alvast bedankt, Tom
-
Henry
Hi Tom,
Ik heb alleen de data 11 december en 8 januari (van de website). Andere data heb ik niet. In februari zal ook wel weer een cursus gehouden worden schat ik zo in.
Groeten,
Henry
Ik heb alleen de data 11 december en 8 januari (van de website). Andere data heb ik niet. In februari zal ook wel weer een cursus gehouden worden schat ik zo in.
Groeten,
Henry
-
Tom_RRC
Hey Ben,
Ik zou ook wel eens een kijkje onder je kap komen nemen als dat uitkomt. Ik ben erg nieuwsgierig naar dit systeem!
Mvg, Tom
Ik zou ook wel eens een kijkje onder je kap komen nemen als dat uitkomt. Ik ben erg nieuwsgierig naar dit systeem!
Mvg, Tom
-
Tom_RRC
Ik zal autotune eens een mailtje sturen wat de mogelijkheden daarvan zijn. Anders ga ik 8 januari. Ik ben wel benieuwd.
Mvg, Tom
Mvg, Tom
-
BEN110
zo gauw het volledig werkt ben je welkom om te kijken kan nog wel en week of wat duren tijd is schaars vandaag wat tijd aan besteed maar kom elke keer weer iets anders tegen wat dan weer prio krijgt ( tikkende waterpomp of dynamo of stuurbekrachtiging pomp ) en klanten die bellen enz en heb je van de geplande dag maar 3uur over van van de 10
-
Henry
Het einde van januari komt mij ook beter uit. Nu zijn er 2 cursussen gepland op de 2e zaterdag van de maand. Dat is net de zaterdag die voor mij erg lastig is. Dus als er een cursus op een andere zaterdag in de maand gehouden gaat worden, ben ik hoogst waarschijnlijk ook van de partij.
Groeten, Henry
Groeten, Henry
-
Raymond
Ik ben ook al even met de gedachte bezig. Heb de "cursus" gevolgd, maakt eea zeker duidelijk maar ben nog niet over de drempel om eea in te bouwen (aan te schaffen...) en ens zien hoe ie eventueel stuk gaat door verkeerde inregeling... inmiddels heb ik een aangepast spruitstuk voor zowel LPG als benzine injectie, gebaseerd op een origineel E-spruitstuk, maar dan vervallen alle kleppen en regelaars omdat de ECU die taak op zich neemt, en dan zal ie uiteindelijk meer vermogen op LPG hebben dan nu met het carburateurtje..
Is r al een "ervaringsdeskundige" in Brabant ontstaan..?
Is r al een "ervaringsdeskundige" in Brabant ontstaan..?
-
Bart van Dessel
In Weert zit er zeker eentje, Andrew Colville.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
PeterM
Goed te zien dat er meer mensen mee bezig zijn. Heb de 110 nu bijna zo ver dat er weer eens een APK op kan, het is een complete restauratie geworden ipv een paar reparaties.
Bij bs-autotune is inmiddels een kdfi leverbaar geworden met aanpassingen voor benzine/LPG samen met lost spark bobines voor een V8 al ingebouwd en hier half geconfectioneerde bedrading voor. Deze set ga ik bestellen ipv mijn standaard kdfi, scheelt een hoop werk.
De 110 heeft inmiddels een aangepaste seatbase, kan nu twee lpg tanks naast het chassis kwijt. In mei hoop ik de kdfi/lpg spullen op te kunnen bouwen, mocht er in de buurt al wat motorkap te gluren zijn dan graag een berichtje.
Peter
Bij bs-autotune is inmiddels een kdfi leverbaar geworden met aanpassingen voor benzine/LPG samen met lost spark bobines voor een V8 al ingebouwd en hier half geconfectioneerde bedrading voor. Deze set ga ik bestellen ipv mijn standaard kdfi, scheelt een hoop werk.
De 110 heeft inmiddels een aangepaste seatbase, kan nu twee lpg tanks naast het chassis kwijt. In mei hoop ik de kdfi/lpg spullen op te kunnen bouwen, mocht er in de buurt al wat motorkap te gluren zijn dan graag een berichtje.
Peter