Uitlaatspruitstuk loshalen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard Dries

Uitlaatspruitstuk loshalen

Bericht door Richard Dries »

Goede avond mannen,

Ik moet mijn uitlaatspruitstuk loshalen, maar de bouten waarmee de boel vast zit zijn zoals jullie wel weten behoorlijk verroest en verrot, dus hoe kan ik deze het best loshalen?

Groetjes Richard Dries
RoLandrover

Re: Uitlaatspruitstuk loshalen

Bericht door RoLandrover »

lang en vaak van te voren inweken en op goed geluk
Richard Dries

dat dacht ik al, maar had gehoopt dat er een andere manier zou zijn
Richard78

Bericht door Richard78 »

Indrdaad lang met olie doorweken en voorzichtig met gepasde kracht loshalen. Misschien kan je ook de bouten verhitten en een tikje geven zodat hij losschrikt.

succes,
Richard78
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Zorg voor kwalitatief goed gereedschap, leen het ergens als je het even niet hebt, en 12 kant i.p.v. 6 kant! 12 kant is veel sterker. Gebruik bovendien : [www.xtrack.nl]

Met dit middel heb ik veel onmogelijke bouetn losgekregen, al moet je een hele spuitbus leegspuiten, het werkt wel!

gr, Bart
L.van der Poel

Bericht door L.van der Poel »

Hoi Richard

Ben bezig met een 109 D militair 1983, dus de moeren zitten goed vast, zowel van inlaat als uitlaat, neem kruipolie van imal, kost haast niks en gewoon elke dag even inspuiten. Duurt ff maar zeker weten dat je ze na een week zo los kan draaien. Gebruik geen geweld het is gietijzer en de studs breken af, of een stuk van je spruitstuk gaat te barsten. IMAL (ik maak alles los)

mvrgr

Leo van der Poel
Richard Dries

Jongens bedankt, ik heb er zeker wat aan an de gegeven adviezen

Groet Ries
marc lw

Bericht door marc lw »

de studs afbreken is ook een optie,heb het namelijk zelf gedaan(bewust)

het restant kan je dan nog proberen met de bankschroef los te krijgen ( eentje lukte bij mij)

daarna de boel uitgeboord ( klein boortje beginnen en steeds iets groter) met behulp van snij olie

spruitstuk iets afgevlakt aan de bovenkant met de haakse slijper,en normale m 10 bouten en moeren er in.

het viel mij erg mee!

suc6

marc lw
Plaats reactie