Natuurlijk altijd fijn als er een onafhankelijk iemand naar kijkt en je wijst op de gevaren, maar ik weet het even niet meer.
Wat is het probleem:
Bij het remmen blijft de auto prachtig lijnrecht remmen. Vanaf 60 naar 0 zonder handen aan het stuur (op een stukje asvalt weg met links en rechts zand .... fijn bouwterein). Zowel bij zachtjes remmen als bij stevig remmen.
Trap je echter de rem echt hard in dan blokkeerd als eerste het rechter voorwiel, om ze beide blokkerend te krijgen moet je wel heeeel hard trappen.
Bij een noodstop trekt de auto dus scheef, normaal niet.
Wat is er inmiddels allemaal gebeurd:
Vorig jaar zijn de remschoenen voor vernieuwd.
Vorig jaar zijn de remcilinders (voor) aan de rechterkant vernieuwd
Onlangs zijn de remcilinders (voor) aan de linkerkant vernieuwd zodat zowel links als rechts hetzelfde merk & type gemonteerd zijn (BM-parts)
Onlangs zijn de remtrommels voor vernieuwd. (de auto trok naar rechts met remmen, iets wat er niet uit te stellen was).
Er zit geen lucht in het systeem. De rem pakt keer op keer op hetzelfde punt, ook bij twee of drie maal kort achter elkaar trappen. Verder is het systeem goed ontlucht met de Eezibleed.
Het is een Serie III 109 Stawag uit 1979.
Wie weet er raad? Ik even niet ........
Baal als een stekker en sta ongeveer op het punt om de remleidingen aan te pakken (zou anders even niet weten wat het zou moeten zijn).
Alvast bedankt,
Apke
www.larrie.nl
(die dit jaar dus zonder Landrover naar de prikkersdag moet ......22-04 was de keuring verlopen )