Waterflow V8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tom_RRC

Waterflow V8

Bericht door Tom_RRC »

Weet iemand wat de ingaande en uitgaande flow is van de V8 naar kachel bij een RRC? Ik wil eens gaan proberen om de LPG verdamper in serie te zetten met de kachel (maar wel na de kachel!).

Alvast bedankt, Tom
ex-fietser

Re: Waterflow V8

Bericht door ex-fietser »

Als je dus de kachel uitzet heb je ook geen flow meer door je verdamper.
Denk niet dat dat handig is of het moet de bedoeling zijn natuurlijk. Kun je met de kachelkraan de temperatuur van je verdamper regelen.

Arnold. (Die verder niet weet wat de in en uitgang is.)
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Arnold, Tom

De kachelradiateur van een V8 heeft geen kraan. Daar loopt altijd water door.
Volgens mij zit de verdamper standaard achter de kachelradiateur, vooral omdat deze warm wordt lang voordat de thermostaat opengaat.

De "hete" aansluiting van de kachelradiateur is volgens mij degene die komt van de achterkant van het intake manifold.
De andere slang gaat naar de waterpomp en die pompt het vervolgens weer het blok in.

Gerrit
ex-fietser

Hmm, dat wist ik niet. Maar hoe zet je dan je kachel uit? Of zet je alleen je ventilator stil of zo.

Arnold.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

In de kachelunit zit een klep die de uitgang naar het interieur of na de heater (warm) aftakt, of direct van buiten (koud). Of ertussenin uiteraard
ex-fietser

O.K. weer wat geleerd.

Arnold.
Mario

Bericht door Mario »

Tom,

Als je de verdamper in serie na de kachel wil zetten. Pak je de bovenste kachelaansluiting op de schutbord. Naar de verdamper toe en retour zet je weer op de onderste van je inlaatmanifold (dit voor een carb. inlaatmanifold). Bij een EFI zit het weer net anders, maar pak je ook de bovenste kachelaansluiting op je schutbord.

Suc6
Mario
Plaats reactie