remcilinder vast

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
roderiquez

remcilinder vast

Bericht door roderiquez »

ik heb het volgende probleem bij de remtrommel LV van een 109. Voor het rijden, met het wiel op een krik, sleept hij een heel klein beetje. Als ik dan ga rijden,en dus meer rem, waardoor hij warmer wordt, begint hij steeds meer en harder te piepen bij remmen. Lijkt wel op een oude vrachtwagen. De velg wordt ook warm.

Nu lijkt het dus, alsof de cilinders niet meer terug willen. Ook als ik de trommel eraf heb, en rem, lijken de zuigers niet veel te doen. Wat kan ik doen om dit weer in beweging te krijgen? Want ik krijg de remtrommel nu met geen mogelijkheid meer om de schoenen (de zuigers willen niet meer terug lijkt dus).
ex-fietser

Re: remcilinder vast

Bericht door ex-fietser »

Als ze zo moeilijk gaan is het denk ik het veiligste om aan nieuwe te denken. Verder kun je de cilinders van de rubber dop ontdoen en invetten met remmenvet. Let wel op want dit is speciaal vet dat bestendig is tegen remvloeistof. Gewoon vet, vaseline o.i.d. wordt door de remvloeistof opgevreten. Na het invertten een paar keer heen en weer halen. Haal de zuigertjes er niet uit. Want onbeschadigt weer er in stoppen is onmogelijk zonder speciaal gereedschap.

Het is ook mogelijk dat je veren niet sterk genoeg meer zijn. Verder kan door oxidatie veroorzaakt door het te laat vervangen van remvloeistof bijvoorbeeld, van de cilinders komen. In dat geval zijn de cupjes waarschijnlijk beschadigd en moet je ze vervangen.

Arnold.
roderiquez

ik rijd ik er inderdaad dus ook niet meer mee. maar dit piepen is pas met dit warmere weer ontstaan, beetje vreemd. Ik vrees dat dit een kwestie is die bij het britpart lijstje kan worden bijgeschreven, want ik heb het vermoeden dat dit geen G(enuins) zijn....
Remolie is nog zo goed als nieuw.
88Cees

Bericht door 88Cees »

" Haal de zuigertjes er niet uit. Want onbeschadigt weer er in stoppen is onmogelijk zonder speciaal gereedschap"
Wat bedoel je hier mee Arnold?
Ik vet mijn zuigertjes jaarlijks opnieuw in met ATE vet, gaan er zo weer terug in.

gr Cees
ex-fietser

Bericht door ex-fietser »

Ik heb het wel eens geprobeerd met een oud zuigertje en dat lukte dus niet. Het rubber cupje beschadigde bij het terugplaatsen. Mischien was dit omdat het oud was. Met een nieuwe heb ik het nooit geprobeerd. Ik duw het altijd met mijn duim zo ver mogelijk naar binnen en doe er dan wat remmenvet in.
Volgens mij bestaat er een hulpmiddel in de vorm van een soort bus waarmee je de cup klein houd en de zuiger netjes in de cilinder kunt drukken. Net zoals je een zuiger met zuigerveren in de cilinder stopt.

Arnold.
richard

Bericht door richard »

Nou ik ben ook een hele tijd bezig geweest om mijn remmen weer goed te krijgen, en dat is gelukt, maar heb helemaal geen problemen gehad om de cups of zuigertjes weer terug te krijgen in de cilinders.
Maar ik zou, als ik jou was en zoals Arnold al aangeeft de boel vervangen ivm de veiligheid. Je zegt dat de remolie nog goed is, maar is het de goede remolie, dus dot 3

Groet Richard
roderiquez

ik heb de boel vanmiddag los gekregen. Op een cilinder een lijm klem, 2 keer had maar met mate rempedaal indrukken,en de ene kwam er zo uit. Voorzien van smeermiddel, en kon hem zo terug drukken. Dit trucje ook op de ander gedaan, en het doet het weer prima. Piepen is voorbij, en hij trekt niet erg scheef bij hard remmen(moet nog wel even stellen en 2x ontluchten).
richard

Bericht door richard »

goede moergen roderiquez

Zorg ervoor dat je remschoenen goed haaks in de trommels staan want dit scheelt echt heel veel ook met het schuin trekken van de auto en het remmen, je vertraging

groet Ries
Plaats reactie