Engelandvaarders - Prikkerstransport

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frans Bonnes

Engelandvaarders - Prikkerstransport

Bericht door Frans Bonnes »

Spullen ophalen in Engeland.

Ik heb wat Landrover 101 onderdelen in Engeland gekocht en die moeten nu naar Nederland komen. Opsturen per post is niet mogelijk i.v.m. gewicht en grootte van de onderdelen
Nu heb ik hier al gevraagd ( zie [www.prikpagina.nl] ) of er binnenkort nog iemand die kant op gaat.
Uit de reacties maak ik op dat er dus niemand gaat.
Zal ik het dus zelf moeten doen.

Nu is mijn vraag, vooral aan de regelmatige Engelandvaarders wat er zoal allemaal bij komt kijken.
Wat is de beste manier om er te komen?
Spullen liggen in Halifax, West Yorkshire en dat is niet direct naast de deur.
Ik heb al wat op internet zitten zoeken maar de mogelijkheid met de boot naar Hull valt volgens mij af, veel te duur.
Hoe dus wel? Trein / ferry?
En hoe overnachten in Engeland het is namelijk niet mogelijk om het in een dag te doen. Ik wil namelijk alleen overdag daar rijden, zou namelijk de eerste keer zijn dat ik aan de verkeerde kant van de weg hoor te rijden en dat lijkt mij overdag makkelijker.
Ik hoop dat ik hier wat nuttige adviezen kan krijgen?

fb
Westfries

Re: Engelandvaarders - Prikkerstransport

Bericht door Westfries »

Neem een retourtje hull
dat bespaar een bult benziene kosten
Mees

Bericht door Mees »

Per post niet, maar een andere vorm van pakket/pallettransport is niet mogelijk?

Oi,
Mees
Paul Stroink

Bericht door Paul Stroink »

Meestal is de eurotunnel het goedkoopst, als je met een personenauto diesel (met een niet LR verbruik) gaat, ben je dan waarschijnlijk voordeliger uit dan met de ferry naar Hull.

Het voordeligste, én het leukste overnachten is het in een Bed and Breakfast, vaak gewoon bij mensen thuis in een mooie boerderij ofzo. Meestal gezellig en prima ontbijt. Vanaf zo'n 25 pond per nacht. Je kan prijzen en beschikbaarheid o.a. bekijken op www.laterooms.com
Jacaranda

Bericht door Jacaranda »

De overtocht mag dan misschien niet het allergoedkoopst zijn van Europoort naar Hull, maar qua tijd en ligging komt het wel heel gunstig uit.
Je slaapt namelijk 2 nachten op de boot en het "kost" je dus eigenlijk maar 1 dag.

Bel me maar Frans. Ik heb wel weer zin om een dagje te gaan en het links rijden valt erg mee, maar ik raad wel aan om met zijn 2en te gaan ( Ik bied mij vrijwillig aan..)

Groeten,

Martin v.d. Velde
070-3902149
Jacaranda

Bericht door Jacaranda »

Overtocht kost dan E. 140.-
Je zit dan 1 1/2 uur van Halifax en is dus makkelijk binnen 1 dag te doen.
Je slaapt 2 nachten op de boot en je hoeft dus geen B & B te zoeken (en betalen)

Ah toe, mag ik mee ( kan ik weer een disco meenemen ofzo...)

Groeten,

Martin 88 en 110" v.d. Velde met Little Villain
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Zal er over denken of je mee mag :-)

Zal dan wel niet eerder worden dan in week 45 of 46

fb
Martin v.d. Velde

Bericht door Martin v.d. Velde »

Dat zou mooi uitkomen, want dan kunnen we nog even bij www.witham-sv.co.uk langs om de nieuwe veilingspullen te bekijken !!
Disco

Bericht door Disco »

ja daar zeg je wat, heb welliswaar door omstandigheden 2 jaar lang geen auto gereden ,maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar
Maar heb wel ervaring met het andere verkeerde kant van de weg rijden
Moct je een bijrijder chauffeur voor de nacht zoeken neem maar ff contact met me op

Theo
Plaats reactie