Als ik van LPG over schakel op benzine en dan de volgende dag start, komt als Laura niet gelijk de ereste keer start er veel vies grijs/ zwarte rook er uit.
Als ze in een keer start is het geen probleem.
Kan het zijn dat via de karterontluchting er te veel olie bij de luchtinlaat binnen komt (zelfs als het olie peil eigenlijk aan de lage kant is).
Ze verbruikt wel veel meer olie de laatste tijd.
MVG
Ron _ Laura
Rook
-
Dennis101
Re: Rook
Als de motor niet snel aanslaat wordt er wel mengsel aangezogen, alleen komt dat niet tot ontbranding.
Het inlaatspruitstuk raakt gevuld met het onverbande mengsel waarvan een deel weer zal neerslaan als benzine in het koude spruitstuk.
Als de motor daarna wel aanslaat zal hij de eerste paar seconden draaien op een zeer rijk mengsel, met de zwarte/grijze rook tot gevolg.
Hoewel een overrijk mengsel wel de olie wegspoelt in de verbrandingsruimte en daardoor de smeerfilm aantast zie ik geen direct verband met een hoger olieverbruik.
Controleer eens de afstelling van het mengsel en de choke met het verhoogde stationaire toerental. Een te rijk afgesteld mengsel geeft met de choke aan een nog veel rijker mengsel, wat slechter koud starten kan betekenen (bougies slaan nat). Ook de verhouding tussen de mengselverrijking van de choke en de instelling van het verhoogd stationair alleen kan een veel te rijk mengsel in relatie met de gasklepstand tot gevolg hebben.
Dennis B.
Het inlaatspruitstuk raakt gevuld met het onverbande mengsel waarvan een deel weer zal neerslaan als benzine in het koude spruitstuk.
Als de motor daarna wel aanslaat zal hij de eerste paar seconden draaien op een zeer rijk mengsel, met de zwarte/grijze rook tot gevolg.
Hoewel een overrijk mengsel wel de olie wegspoelt in de verbrandingsruimte en daardoor de smeerfilm aantast zie ik geen direct verband met een hoger olieverbruik.
Controleer eens de afstelling van het mengsel en de choke met het verhoogde stationaire toerental. Een te rijk afgesteld mengsel geeft met de choke aan een nog veel rijker mengsel, wat slechter koud starten kan betekenen (bougies slaan nat). Ook de verhouding tussen de mengselverrijking van de choke en de instelling van het verhoogd stationair alleen kan een veel te rijk mengsel in relatie met de gasklepstand tot gevolg hebben.
Dennis B.