Solid State Electronic Fuel Pump

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
JvD

Solid State Electronic Fuel Pump

Bericht door JvD »

Geachte leden.

Met veel belangstelling volg ik de onderwerpen op dit prikbord. Ik heb al eens eerder vragen gesteld betrekking hebbende op mijn/onze Land Rover die in Zuid Africa staat bij mijn zoon. Er ligt blijkbaar geen normale Land Rover motor in, maar een Chevy, straight, 6 cylinder (? inhoud) petrol (benzine dus).
De mechanische benzinepomp heeft het begeven. Waarschijnlijk is het membraam defect. De randen van de pomp zijn gefelst, dus die zouden we nog wel open kunnen maken, maar niet (goed) meer dicht.

We hebben daarom ter vervanging een Solid State Electronic Fuel Pump geplaatst.
Maar tot op heden nog steeds niet met het gewenste resultaat.
Inff volgens het installatie manual:
"Pump must be within (12) vertical inches from the fuel tank (bottom)".
"Position the pump in an upward direction at 45 degrees from the tank"

En dat van die 45 degrees from the tank dat snap ik niet.

Het zal misschien we stom van me zijn, maar bedenk dan dat ik geen technician ben, maar wel sleutel.

Kan iemand van jullie mij dat uitleggen. Want misschien ligt hier wel de oplossing van ons probleem.

P.S. Eric: ben ik toen nog vergeten aan jou te vragen, toen we bij jou waren.

Bij voorbaat dank

Jan
Sybren

Re: Solid State Electronic Fuel Pump

Bericht door Sybren »

Ksnap ut niet maar als je zorgt dat de pomp onder het brandstof nieveau zit
kan er weinig mis gaan.
Als hij niet zelf aanzuigend is moet je hem misschien de eerste keer
even helpen.

Sybren
henk

Re: Solid State Electronic Fuel Pump

Bericht door henk »

Dit is een zogenaamde drukpomp. Deze pomp kan niet zelf aanzuigen dus de brandstof moet er in lopen. Plaats de pomp dus zo dicht mogelijk bij en onder de tank. Met het 45 degrees bedoelen ze dat de pomp schuin moet staan om het beste te werken, / zo dus. Als je de pomp tever bij de tank hebt geplaatst kan het zijn dat hij al kapot is gedraaid.

Succes Henk
Plaats reactie