felsen remleiding
-
Mees
felsen remleiding
We dachten intussen leuk bezig te zijn met het felsen van wat nieuwe remleidingen. Vorig jaar zo'n felssetje gekocht en na enige oefening.........zijn we leuk bezig. Tot gister dan. Na het felsen wilde ik het adaptortje (4mm) verwijderen. Een tangetje lag niet binnen handbereik, dus pak je maar iets anders. 'Knak', einde adaptor. De lompigheid straalt er vanaf, maar waar haal ik een nieuw 4 mm adaptor vandaan? Ondanks dat het ding niet groter is dan twee dubbeltjes bekruipt me het gevoel dat ik een hele nieuwe set moet kopen?
Iemand een zinvolle suggestie?
Oi,
Mees
Iemand een zinvolle suggestie?
Oi,
Mees
-
harro
Re: felsen remleiding
Ha Mees,
Da's minder... ff rondbellen bij de gereedschaphandelaren, neem aan dat ze die dingen wel los kunnen leveren of bestellen? Zo'n ding is nog wel een keer op te sturen toch...
Harro
Da's minder... ff rondbellen bij de gereedschaphandelaren, neem aan dat ze die dingen wel los kunnen leveren of bestellen? Zo'n ding is nog wel een keer op te sturen toch...
Harro
-
Bert90
Heb ze laast besteld bij [www.broekhuizenbv.nl] (nee geen aandelen)
Geloof iets van 6 euro per stuk ofzo.
Groeten Bert90
Geloof iets van 6 euro per stuk ofzo.
Groeten Bert90
-
Dennis101
Weet je zeker dat het een adapter 4 mm is, want het zou 4,75 mm of 3/16" (4,76 mm) moeten zijn.
Dat zou dan ook verklaren waarom de pen afbreekt. Een andere mogelijke oorzaak (bij gebruik van de goede adapter) is het niet recht afkorten van de pijp of bramen aan de binnenkant het afgesneden deel van de pijp.
Een te lange uitsteek van het te flensen deel kan ook problemen opleveren.
Mijn ervaring tot nu toe is dat je voor een normale dubbele flens (S2a en eerder) de lengte aan kan houden die de fabrikant van het gereedschap opgeeft, maar bij het maken van bolle flenzen (S3/101fc) moet de lengte iets korter gekozen worden.
De adapters zijn bij elke serieuze automaterialen handel uit voorraad te leveren.
Dennis B
Dat zou dan ook verklaren waarom de pen afbreekt. Een andere mogelijke oorzaak (bij gebruik van de goede adapter) is het niet recht afkorten van de pijp of bramen aan de binnenkant het afgesneden deel van de pijp.
Een te lange uitsteek van het te flensen deel kan ook problemen opleveren.
Mijn ervaring tot nu toe is dat je voor een normale dubbele flens (S2a en eerder) de lengte aan kan houden die de fabrikant van het gereedschap opgeeft, maar bij het maken van bolle flenzen (S3/101fc) moet de lengte iets korter gekozen worden.
De adapters zijn bij elke serieuze automaterialen handel uit voorraad te leveren.
Dennis B
-
pauldisco
Inspringen op dit onderwerp:
Er bestaat in mijn iegen woorden een kraag die eruitziet als een Y en een kraag die eruitziet als een soort paddestoel. de ene heeft een wartel met binnendraad en de andere een wartel met buitendraad.
Bij alle setjes staat dat ze voor enkele en dubbele fels geschikt zijn. Klopt dit ook, is het setje wat je bij zovelen te koop ziet onder andere midlock voor geschikt voor wat ik een Y en eenpaddestoel noem?
Paul
Er bestaat in mijn iegen woorden een kraag die eruitziet als een Y en een kraag die eruitziet als een soort paddestoel. de ene heeft een wartel met binnendraad en de andere een wartel met buitendraad.
Bij alle setjes staat dat ze voor enkele en dubbele fels geschikt zijn. Klopt dit ook, is het setje wat je bij zovelen te koop ziet onder andere midlock voor geschikt voor wat ik een Y en eenpaddestoel noem?
Paul
-
Dennis101
De bolle flens is een normale dubbele flens, waarbij je de laatste bewerking niet uitvoert.
Met een set waarmee je normale dubbele flenzen kunt maken is het daarom altijd mogelijk om bolle flenzen te maken.
Dennis B
Met een set waarmee je normale dubbele flenzen kunt maken is het daarom altijd mogelijk om bolle flenzen te maken.
Dennis B