afmetingen Benzine tank 101

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Muddy

afmetingen Benzine tank 101

Bericht door Muddy »

Beste 101 liefhebbers.

Zou iemand van jullie zo aardig willen zijn voor mij om even met een meetlint onder de 101 te gaan liggen. Ik wil graag even weten wat de afmetingen zijn van de benzinetank zelf. Helaas heb ik mijn tank op dit moment niet voor handen.

Alvast super bedankt!

mvrg Tijn Leussink
henk

Re: afmetingen Benzine tank 101

Bericht door henk »

Sorry Tijn maar ik heb geen originele tank onder mijn 101 maar stel je vraag op de 101 splintergroep, daar heb je meer kans van slagen.

Groeten Henk
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Helaas heb ik de tekening met alle exacte maten nog steeds niet gevonden, maar het kladje met slechts de buitenmaten heb ik nog wel.
De hoogte is 255mm, de breedte is 460mm en de lengte is 990mm.
Deze maten zijn inclusief de felsranden.
De aansluiting voor de vulslang is 70mm doorsnede.
Let erop dat de plaats van de vulaansluiting heel belangrijk is, want er is nauwelijks ruimte en maak de aansluiting ook niet te lang.
Ook de plaats van de benzinepomp en de tankvlotter zijn belangrijk, want die zijn alleen bereikbaar via kleine luikjes.
De aansluiting voor de ontluchting moet zo krap mogelijk gemaakt worden, want de ruimte boven de tank is (althans bij een ambu) zeer beperkt.

Als de tank in de originele houder moet komen let er dan op dat de straal van de afrondingen gelijk of groter worden dan de originele, anders komt de tank hoger in de houder te liggen en past de ontluchting niet meer.

In de tank zit een (min of meer) U vormig schot die ervoor zorgt dat de benzinepomp bij een afdaling met 1/4 tank of minder niet droog komt te staan. De plaats hiervan is ook belangrijk, omdat het filterzakje van de benzinepomp anders mogelijk dubbelklapt en je om de 300 meter stilstaat.

Dennis B.
Johan en Gertia

Bericht door Johan en Gertia »

Tjee, hoe weet jij dat nou van dat stomme filterzakje. ;-)

Gertia
Plaats reactie