Trailertrash !

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul Stroink

Trailertrash !

Bericht door Paul Stroink »

Ik heb weer eens wat meegemaakt!

Ik kom net terug uit Engeland; het plan was om twee one-ten's te kopen en over de weg terug te rijden. Bij de eerste ging alles naar wens, met het vliegtuig naar Liverpool, keurig opgehaald, auto voldeed aan de beschrijving dus rijden maar.
De tweede echter.....
Die had ik via Ebay gekocht, en dat zit tegenwoordig toch een stuk vaker tegen dan mee. Land Rovers zijn ook in de UK populair en volgens mij worden er op Ebay bijna alleen nog maar dingen aangeboden waar zoveel mee mis is dat ze via de reguliere weg niet meer verkocht kunnen worden.
Voordat ik deze auto (met behoorlijk wat werk) gekocht heb, heb ik uiteraard de hele verplichte riedel met vragen op de verkoper losgelaten, waaronder de belangrijkste: * Komen het chassis- en motornummer overeen met de gegevens op het V5 en * is het chassisnummer wat ingeslagen is op het chassis (en dus niet op het ID-tag) LEESBAAR?
Het antwoord was dat alles prima was. Voor de zekerheid nog een keer gevraagd, ja alles leesbaar en prima. Toen ik gisteren bij de man (zijn trailerkamp) aankwam zag ik dat er op de plek van het chassisnummer een dikke laag tectyl zat. Ik vroeg:"Je had het nummer toch gecontroleerd?". Hij zei:"Ja hoor, kijk maar daar zit de ID-tag". Ik heb gezegd dat we hadden afgesproken dat hij het nummer op het chassis zou controleren maar hij zei nu dat dat absoluut helemaal niet nodig was, als het nummer op de tag maar klopte en hij werd steeds minder vriendelijk.
Ik stond erop dat de tectyl werd weggekrabt en uiteraard kwam er een compleet ander nummer tevoorschijn. Ook dat maakte niets uit volgens de man, land rovers zijn knutselauto's waar je regelmatig een ander chassis onderdoet. Inmiddels was hij begonnen te schelden en me te bedreigen dus heb ik het terrein maar verlaten.
Hij had trouwens toen ik aankwam al gezegd dat hij de papieren even niet kon vinden maar dat hij ze zou opsturen....Tuurlijk..

Oorspronkelijk was ik van plan met het vliegtuig naar deze man te gaan en terug te rijden, gelukkig was ik nu toch in Engeland en hoefde ik maar een paar honderd kilometer om te rijden en heb ik alleen maar één vliegticket te veel gekocht maar als ik speciaal hiervoor gegaan was had het me flink wat gekost.

Nu zit ik alleen even te bedenken hoe ik kan voorkomen dat iemand anders met deze ongetwijfeld gestolen auto wordt opgezadeld. Ik denk dat ik zijn gegevens maar mail naar de politie in zijn woonplaats. En ik zal hem een negatieve feedback moeten geven, dan krijg ik vast zelf ook mijn eerste negatieve feedback terug. Dus misschien moet ik het verhaal eerst ook maar naar Ebay versturen.

Voor het geval hij de auto opnieuw aanbiedt:
<b>Kijk uit op Ebay voor een 1984 110 stationwagon 200TDI in legergroen!</b>
Niet alleen kloppen de nummers niet en zijn de papieren er niet, de auto is ook nog eens in veeeeeel slechtere staat dan dat je op de foto's kunt zien.
Eleftheros

Re: Trailertrash !

Bericht door Eleftheros »

Zeker melden bij e-bay. ze nemen dit soort klachten serieus en blokkeren zo'n aanbieder. Die kan zich welliswaar opnieuw aanmelden, maar behoud zijn slechte beoordeling.
Anton

Bericht door Anton »

Goede waarschuwing! Je zal er maar op geboden hebben, je kan niks met zo'n auto in Nederland.
Er ligt een mooie taak voor je open Jeroen! Zo vaak als je in Engeland verblijft zou je een goede vertrouwens persoon zijn om voor nederlandse Ebay bieders ter plekke auto's te beoordelen. (moeten ze wel op je orute liggen.)

Anton
Nick

Bericht door Nick »

Hoi,
jij bent dus niet de enige die hier slechte hervaringen heeft opgedaan. Ik zit met een 109 in me maag waar ik weinig aan kan - behalfe de onderdelen te verkopen. Ook via Ebay gekocht, goed gecheckt maar blijkbaar niet genoeg tijd genomen - je bent uiteindelijk de lange weg naar engeland gevlogen!!!
Een alarmsysteem op zulke bakken of verkopers heb je niet echt - ja, je kunt wel je mening bij Ebay kwijt maar ja.

nick
Puffino

Bericht door Puffino »

als je niet teveel betaald hebt voor de auto en je ogen niet te goed open hebt, heb je een leuke hoeveelheid onderdelen, wellicht. Maar inderdaad zeker niet meer dan dat....

En of je daar nou op zit te wachten als je een 110 denkt te kopen? Dacht het niet.

Goeie actie, Paul, en jammer dat het zo gelopen is. Ik hoop dat je volgende keer weer een goeie hebt om weer dat lekkere gevoel helemaal terug te krijgen.

Sander Lelieveld
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Ah paul,

Goed dat je even gekeken hebt, ik had de auto ook zien staan, maar kreeg geen reactie op de mail. (was toch die 110 ex mod met 200tdi ingebouwd?, beetje vage foto's)

Maar dit soort dingen voelen nooit lekker... blijft lastig dat kopen via eBay...ik bel je nog wel even ;-)

Grt Bas
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Goed dat je je ogen open had Paul, gestolen auto's wil je niet mee gezien worden. Had je niet eens het land uitgekomen als men je onderweg aangehouden had...

Had al eerder op ebay gestaan trouwens, een '84er SW met 200Tdi in legergroen. Wellicht is het dezelfde? Paar maanden geleden was dat.

Jurriaan.
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Je kunt en moet gewoon aangifte doen bij de politie.
Je hebt - ook al is het via Ebay - een koopkontrakt die door beide partijen nageleefd dient te worden.
Je zegt dat je alles op papier hebt (van email) dus de verkoper is verplicht dat je te verkopen wat hij heeft gezegd. Kan hij dat niet, dan moet je aangifte doen bij de politie en kun je de kosten voor het ophalen en dergelijke van hem eisen.
Dit gebeurd heel regelmatig (ook via Autoscout en diverse andere sites).
Het heeft wat voeten in aarde, maar je kans op je kosten terug krijgen is groot.

Succes.

BTW, tuurlijk moet je dit voorval ook melden bij Ebay, op die manier kan de verkoper je geen negatieve feedback geven, en jij wel.
Plaats reactie