Wat heb ik nodig?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter RR V8

Wat heb ik nodig?

Bericht door Peter RR V8 »

Hallo,

2 week terug dacht ik nog dat mijn RRC het loodje zou leggen. Maar door jullie bemoedigende reacties (en het fijne rijden) toch besloten om om door gaan. Inmiddels is het laswerk allemaal weer achter de rug. Viel nog mee achteraf...

Nu zoek ik de onderdeel nummers van de pakking(en) van de linker fuseekogel. Deze lekt namelijk behoorlijk. Als op paddock spares kijk lijkt het me dat ik de 8mm versie nodig heb. (Bouwjaar 1990) Wie heeft hier ervaring mee? Dan kan ik daarmee weer naar de garage die ze vervangt.

Dan hoef ik alleen nog maar de bedrading na te laten kijken en zou ik weer tegen moeten kunnen voor een jaar.

Alvast bedankt!

Peter
bram

Re: Wat heb ik nodig?

Bericht door bram »

ik zou ze gewoon in nl, bij janssen in oisterwijk ofzo halen.
Heb je zeker de goede. Die pakkingen kosten niet veel.

Denk dat je de grote keerring rond de swivelbol bedoelt. is nog geen
€10.
Dan nog wat papieren pakkingen en zou er ook een shot swivelvet
erbij doen, heb je in het vervolg niet zo snel last van lekkages.
Zit ook een naaldlagertje in, ook meteen vervangen.

Als je die onderdelen bij een specialist haalt kunnen ze je percies
vertellen wat je nodig hebt zodat je de goede onderdelen, en nog
belangrijker, alle onderdelen hebt.
Vooral als je er zelf geen verstand van hebt moet je dat niet allemaal
los gaan bestellen in England.

gr
Andrew V8 RRC

Re: Wat heb ik nodig?

Bericht door Andrew V8 RRC »

dit is een eenvoudig klusje, maar overweeg beide te vervangen en dan de vet paketjes in de bollen met een scheutje 80 90olie erbij , en als dat toch allemaal uit elkaar ligt ook even gelijk de fuse spaning afstellen, dan is de voor as weer tiptop.

dit hoeft uiteraard niet te gebeuren , je kunt het hele as uiteinde doormidenvan de flans los maaken en zo zeer vlot de keering vervangen, vergeet de weggelekte olie niet bij te vullen als je voor deze metode gaat.

kijk voor de keering gewoon in de buurt, rond de 15,00 tot 20,00 is een nete prijs voor NL.

twee types fusee keering de vroege nr: 571890 (12.5 mm) of na chassisnummer (VIN) HA610293

part nr; FRC2889 (9mm)

verder ga ik er vanuit dat er geen andere lekages zijn, en de pakingen die sneuvelen kunnen worden vervangen door vloeibare pakking (blijft nog langer dicht ook)

Groeten Andrew
disco 1992

Re: Wat heb ik nodig?

Bericht door disco 1992 »

beste peter,

ik heb nu bij 4 range rovers waarvan 2 van mij zelf al ervaren dat de kogels lekken.
kan inderdaad de pakkingen zijn maar met olie lekken ze meestal al wel langs de bollen.

heb in alle 4 vet gedaan en is stukken beter.

bij jansen kun je vet kopen en pakkingen meestal op voorraad.
het vet zit in blauwe tubes van bearmach.

succes

disco 1992
Frans Bonnes

Re: Wat heb ik nodig?

Bericht door Frans Bonnes »

Als ze lekken is vet dus GEEN oplossing alleen maar een lapmiddel.
Waar olie uitkomt kan dus ook vuil/water inkomen

Als ze olielekken is de enige manier om dat op te lossen keerringen vervangen.
Daarna vet kan natuuelijk wel, hoewel ik daar geen voorstander van ben.
Je kan dan namelijk niet meer zien of de keerringen hun werk nog naar behoren doen en vuil en water buiten houden.

Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en een ander mag er gerust anders over denken.

fb
Andrew V8 RRC

Re: Wat heb ik nodig?

Bericht door Andrew V8 RRC »

hier voor doe ik er een scheutje 80w90 olie erbij ,je houd een dikke papover die ook lekt als de keering begint af te takelen.

enkel vet is naar mijn meneing te dik en wordt uit de CV geslingerd , lijkt mij ook niet zo handig.

Greetz Andrew
Dennis101

Re: Wat heb ik nodig?

Bericht door Dennis101 »

Het 00/000 vet wat in de latere Land Rovers wordt toegepast is maar een fractie dikker als versnellingsbak olie.
De homokineten draaien voor de helft onder het niveau van het vet of de olie, dus die smering is wel gegarandeerd. De vorm van de homokineten zorgt er ook nog eens voor dat de smering juist vastgehouden wordt op de plaatsen waar dat nodig is. Als vet eruit geslingerd zou worden gebeurt dat met olie natuurlijk ook, maar om bovenstaande redenen is dat niet aan de orde.

Dennis B.
gheert

Re: Wat heb ik nodig?

Bericht door gheert »

Dennis is dit niet het vet wat ook voor automatische smeersystemen op vrachtwagens wordt gebruikt? Is nml ook blauw en best wel "dun "
(of het lijkt er heel veel op)

gr Gheert
Dennis101

Re: Wat heb ik nodig?

Bericht door Dennis101 »

Inderdaad, dat soort vet is het.

Dennis B.
Plaats reactie