mijn vriendin en ik kijken ook al even naar zo'n mostard (die tot mijn verrassing van NL-fabrikaat was..) om achter Boesman te hangen...was deze familie ook al op MP tegen gekomen...
tzt zal er zoiets ook wel komen, voor nu maken we nog even gebruik van de Knaus van mijn schoonouders uit 1978, lang niet zo apart, maar wel voorzien van bijpassende blauwe streep over de zijkant en in de goede tijdsgeest met onze laro ... als het goed is is onze combinatie te zien bij de Drenthe-rit eind oktober
De blauwe platen worden alleen maar afgegeven na overleg van een kenteken van een auto van voor 1 jan 1978. Zonder dit te kentekenbewijs te overleggen krijg je dus geen goedgekeurde blauwe plaat, en aangezien jou landrovertje nog veeeeeeeeel jonger is kun jij die sowieso niet de platen met een goedkeuring (leeuwtje) aanschaffen en ben je dus al illegaal bezig . Voor zover ik verder weet moet elke aanhanger van minder dan 750kg een witte plaat voeren, anders zou je ook gewoon met een gele plaat mogen blijven rijden, toch. Dit is wat de RDW mij verteld heeft. Dat is dus ook de reden dat er achter op mijn sankey helaas een witte plaat zit.
Overigens is het wel een hele gave caravan, ik mis alleen de mover, waar zit die???
Kleur van de plaat achterop een aanhanger/caravan is afhankelijk van de plaat die op de auto zit.
Als de auto blauwe platen heeft dan mogen die ook op de aanhanger/caravan.
Heeft de auto echter gele platen dan moet op de aanhanger een witte plaat.
Als de aanhanger een eigen kenteken heeft dan hoort er een gele plaat op.
Nou jouw betoog toch maar eens gaan zoeken op de site van de rdw, aangezien ik zelf met de rdw had gebeld en ze mij vertelde dat elke aanhanger onder de 750kg een witte plaat moet voeren, dus rij ik braaf met witte platen op mijn sankey. Maar wat leuker is dat dat niet hoeft, ik wilde toen ook al blauwe platen, jammer slecht voorgelicht. Maar nu gevonden bij de RDW op de Site:
[www.rdw.nl]
Sorry Sas, jij mag niet.... maareh je hebt nu wel een mooie reden om er een leuke 88 serie 2a bij te kopen .
KIJK eens op de side van de ORC [www.oldtimercaravanclub.nl] daar hebben ze ervaring met dat soort caravans en verkopen ook wel eens van die mostard. De mostard is uit Susteren (limburg) en de fabriek bestaat nog maken alleen geen caravans meer maar vrachtwagen opbouw.
ik heb trouwens 10jaar lang een otten gehad en die was uit Harderwijk en daarna een Thomson uit Schotland.
de otten was van 1966
en de thomson uit 1962
en bijde hebben blauwe platen gehad omdat plaetje (88 d) die ook heeft
Hoi Heb gister of zo je verhaaltje gelezen toen was er geen duidelijk antwoordt nu zie ik veel antwoorden maar weet niet of het goede er bij zit en ik heb ff geen tijd om alles door te lezen, kwam dit toevallig tegen
Historische aanhangwagens van meer dan 750 kg mogen een donkerblauwe kentekenplaat met witte letters gebruiken. Onder historische aanhangwagens vallen in dit verband alle aanhangwagens die voor 1 januari 1978 in gebruik zijn genomen. Wanneer het trekkend voertuig een donkerblauwe kentekenplaat voert, dan mag de aanhangwagen lichter dan 751 kg ook voorzien zijn van een donkerblauwe kentekenplaat. De kentekenplaat voert dan het kenteken van het trekkend voertuig.