Ja, ja,
Ik ben voor de bijl gegaan. Ik heb mijzelf een Freelander aangeschaft. Ik had een Volvo gerestaureerd, maar daar was ik toch ook altijd mee bezig en aangezien ik liever aan landrovers sleutel, dan maar een Freelander Diesel naast de Kampeerrover en de serietjes 1.
Afijn, de koude start is wat minder. De gloeikaarsen zijn februari j.l. vervangen.
Nu heb ik van horen zeggen dat die kaarsen een verkorte levensduur hebben als je langere tijd lange ritten maakt van bijv. 8 a 900 km per dag en dat de kaarsen in verhouding tot het aantal "start "momenten en kilometrage weinig gebruikt wordt en dat ernstig invloed heeft op de levensduur. Nu heeft de vorige eigenaar inderdaad 6 weken lang er leuk wat kilometertjes mee gemaakt.
Wie weet hier meer van?
groet, Paul
koude startperikelen FL
-
Gert
Re: koude startperikelen FL
Hoi Paul,
Dit gaat over de Freelander begrijp ik ??
Groeten,
Gert
Dit gaat over de Freelander begrijp ik ??
Groeten,
Gert
-
Dennis101
Re: koude startperikelen FL
Helaas vermeld je er niet bij over welke dieslemotor het gaat, maar een TD4 start onafhankelijk van de buitentemperatuur altijd zeer vlot (binnen 1 a 2 seconden).
De L-serie dieselmotor moet iets anders behandelt worden, want als de temperatuur iets lager wordt dan moet er gestart worden met het gaspedaal half ingedrukt. Dit is het verschil tussen snel aanslaan en moeizaam aanslaan.
Een goede vriend van mij heeft zo'n oudere Freelander en heeft de afgelopen jaren ook nooit de gloeipluggen vervangen, terwijl hij er ook behoorlijk veel mee op de weg zit (60.000 km/jaar).
Zoals gebruikelijk bij direct ingespoten diesels dragen de gloeipluggen amper bij aan het starten, zonder slaat hij net zo snel aan maar rookt hij de eerste paar seconden wat meer.
Dennis B.
De L-serie dieselmotor moet iets anders behandelt worden, want als de temperatuur iets lager wordt dan moet er gestart worden met het gaspedaal half ingedrukt. Dit is het verschil tussen snel aanslaan en moeizaam aanslaan.
Een goede vriend van mij heeft zo'n oudere Freelander en heeft de afgelopen jaren ook nooit de gloeipluggen vervangen, terwijl hij er ook behoorlijk veel mee op de weg zit (60.000 km/jaar).
Zoals gebruikelijk bij direct ingespoten diesels dragen de gloeipluggen amper bij aan het starten, zonder slaat hij net zo snel aan maar rookt hij de eerste paar seconden wat meer.
Dennis B.