nu heb ik weer een heleboel vragen!
Ik heb vanavond de kop van mijn 2.5D gelicht omdat de koppakking kapot zou zijn. Nu heb ik de kop gelicht (best een hele ervaring om voor het eerst te doen!) maar heb ik wat vragen.
De reden dat ik de koppakking wil vervangen is omdat ik na een kort ritje een giga wit rookgordijn achter me aan waar James Bond jaloers op zou zijn. Verder had ik als extra special effect ook nog vonken uit mijn uitlaat. Volgens Aad K duide dit op een kapotte koppakking. (bedankt nog voor de reactie)
Er werd me verteld dat ik naar de pakking moest kijken om te kijken of die ook echt kapot was, maar hoe kun je dat zien? De vorm ervan is nog intact, maar ik weet niet of het ook kan liggen aan de 'laagjes' waaruit de pakking is opgebouwd?
Verder zit het onderblok nu vol vuiligheid en stukjes oude pakking, hoe krijg ik dit het beste schoon? Ik durf er namelijk niet met een plamuurmesje aan..
Verder zie ik aan de cilinders dat de verbranding in met name de 1e en 2e cilinder niet echt optimaal is. (veel roet, ook aan de gloeipluggen) Lijkt me verstandig om de verstuivers ook meteen maar ff na te laten kijken?
Als de de kop terug heb van motorenrevisie (gaat ie morgen heen) kan ik dan de pakking de kop en pakking zo terug plaatsen?
oh ja, heeft iemand voor mij de aantrekkoppels van de kopbouten en de boutjes van de kleppenas van een 2.5D voor me?
al vast heel erg bedankt voor de reacties!
mvg Misha
de kop is eraf, en...
-
plaetje 88 -2.5d
Re: de kop is eraf, en...
onderblok kan je inspuiten van de oude pakking met speciale spray maar ook gewoon met een schraapijzers of een plamuurmes schoon maken. De cylinders zou ik alleen schoonmaken met een doekje en de resten met lucht verwijderen. De aantrekkoppels van de kopbouten zijn (uit het hooft) 12kg en de kleppen as handvast en een slag meer (6 a 7 kg) Maar wel een nieuwe pakking nemen er zijn 2 modellen ( koper en een soort karton) zal wel fout zijn maar let dan op de tekst diesel op de pakking. Lees hier voor de boeken of CD.
jo
jo
-
Lrovy
Pakkingresten er met krabber mesje of plamuurmes er af steken.
Dek de gaten in het blok van te voren af met propjes papier.
Let goed op bij het plaatsen van de nieuwe pakking dat ie niet verkeerd zit en kanalen afdicht. Als je het aandurft zou ik een koppakkingset kopen.
Daarin zitten ook rubberen manchetten die over de klepgeleiders kunnen worden geplaatst. Nou ja vernieuw zoveel mogelijk slijtdelen nu je het toch open heb liggen is mijn tip. T kost ff wat meer maar het loont de moeite.
Groet Hans
Dek de gaten in het blok van te voren af met propjes papier.
Let goed op bij het plaatsen van de nieuwe pakking dat ie niet verkeerd zit en kanalen afdicht. Als je het aandurft zou ik een koppakkingset kopen.
Daarin zitten ook rubberen manchetten die over de klepgeleiders kunnen worden geplaatst. Nou ja vernieuw zoveel mogelijk slijtdelen nu je het toch open heb liggen is mijn tip. T kost ff wat meer maar het loont de moeite.
Groet Hans
-
RoLandrover
En de aantrek momenten en volgorde specifiek voor déze nieuwe koppakking staat ook wel vaak op de verpakking,.... mits dus op het label ook het juiste type auto staat vermeld.
(het is mogelijk dat één model pakking op meerdere typen motoren is te gebruiken, en waarvan de aanhaalmomenten van de kop en gebruikte bouten e.d. wel eens anders kan zijn)
grtn
RoLandRover
(het is mogelijk dat één model pakking op meerdere typen motoren is te gebruiken, en waarvan de aanhaalmomenten van de kop en gebruikte bouten e.d. wel eens anders kan zijn)
grtn
RoLandRover
-
misha
helaas staat er verder geen informatie op de koppakking, ook geen 'Diesel' zoals in het handboek staat vermeld