Hallo allemaal,
Op weg van de RDW naar huis (met de invoerpapieren op zak wilde ik even mijn banden op spanning brengen.
In het boekje dat bij de auto hoort staat voor 1.8 en achter 1.8.
In een ander boekje (dat ook bij de auto hoort) staat echter voor 1.78 en achter 2.45
Dit zou bij beiden gelden voor normale belasting.
Je begrijpt....ik ben er maar een beetje tussenin gaan zitten...heb nu voor 1,8 bar zitten en achter 2 bar.
Mijn brein blijft echter kraken...wat is nu juist?
Iemand een antwoord?
Bedankt alvast voor je hulp!
Rene
Bandenspanning Series III 88
-
Rene
Re: Bandenspanning Series III 88
Oh ja....belangrijk nog....ik rijs op 205- 80/R16 banden.
Groeten en nogmaals...bij voorbaat dank,
Rene
Groeten en nogmaals...bij voorbaat dank,
Rene
-
Hanzzl
Misschien moet je ook even op de banden zelf kijken?
Ik rij met 2.5 bar op alle vijf maar heb BFG AT's er onder liggen in een maatje meer.
Ik rij met 2.5 bar op alle vijf maar heb BFG AT's er onder liggen in een maatje meer.
-
Dennis101
Voor deze banden kun je als uitgangspunt voor 1,9 en achter 2,5 bar aanhouden, de exacte waarde is afhankelijk van de belading van de auto en de constructie van de banden.
Lastig is dat de bandenspanning vermeld in het series 3 werkplaatshandboek betrekking hebben op diagonaalbanden, waardoor de geadviseerde bandenspanning niet meer klopt, vandaar dat ik de bandenspanning van de 90" als uitgangspunt gebruik.
Dennis B.
Lastig is dat de bandenspanning vermeld in het series 3 werkplaatshandboek betrekking hebben op diagonaalbanden, waardoor de geadviseerde bandenspanning niet meer klopt, vandaar dat ik de bandenspanning van de 90" als uitgangspunt gebruik.
Dennis B.
-
Robert W
Ik rijd meestal met 2 rondom en 2.6 achter als hij max beladen is.