Lekkage stuurhuis
-
Ploertje
Lekkage stuurhuis
Hallo,
Tijdens een "rondje" onder de auto viel mij op dat bij de auto van JOEL de onderkant (bij de droparm) van het stuurhuis nat was.
Op de rave CD en Microcat gekeken, helaas geen onderdeelnr. kunnen vinden.
Het lijkt er namelijk op dat alleen een onderste seal de boosdoener is.
Ook bij Paddocks niets kunnen vinden, wel ruilunits.
Betekend dit dat je je aan een stuurhuis helemaal niets zelf kan doen?
Kan je nog iets nastellen misschien?
Tips zijn welkom.
Alvast bedankt,
Richard
Tijdens een "rondje" onder de auto viel mij op dat bij de auto van JOEL de onderkant (bij de droparm) van het stuurhuis nat was.
Op de rave CD en Microcat gekeken, helaas geen onderdeelnr. kunnen vinden.
Het lijkt er namelijk op dat alleen een onderste seal de boosdoener is.
Ook bij Paddocks niets kunnen vinden, wel ruilunits.
Betekend dit dat je je aan een stuurhuis helemaal niets zelf kan doen?
Kan je nog iets nastellen misschien?
Tips zijn welkom.
Alvast bedankt,
Richard
-
La Gomera
Re: Lekkage stuurhuis
Hola Ricardo!
Heb het zelfde probleem en heb de onderste seal al in huis om deze te vervangen. W.s. zal dit tijdelijk helpen maar op den duur moet wel het hele huis uit elkaar om alle ringen etc. in het huis te vervangen. M.n. de teflon ringen in het huis geven problemen op den duur. Wat je eerst kan proberen is de powersteering toevoeging van Lucas oil.Met een beetje mazzel is de lekkage dan voorlopig verholpen. Kijk ook ff op de homepage van Vis die schrijven ook het eea over dit probleem.
Adios Henk.
Heb het zelfde probleem en heb de onderste seal al in huis om deze te vervangen. W.s. zal dit tijdelijk helpen maar op den duur moet wel het hele huis uit elkaar om alle ringen etc. in het huis te vervangen. M.n. de teflon ringen in het huis geven problemen op den duur. Wat je eerst kan proberen is de powersteering toevoeging van Lucas oil.Met een beetje mazzel is de lekkage dan voorlopig verholpen. Kijk ook ff op de homepage van Vis die schrijven ook het eea over dit probleem.
Adios Henk.
-
janaart
Richard,
Toevoeging door de olie helpt idd. ook tijdelijk maar uiteindelijk moet je deze keerring vervangen. Kun je bij BP zo bestellen ze zullen je daar waarschijnlijk ook proberen om een nieuw stuurhuis te verkopen maar na vervanging van de keerring (ca. 5 euro) ben je waarschijnlijk een jaar verder voordat hij weer lekt. Vervangen van het keerringetje kun je in een 1/2 uurtje doen mits je een goede stuurkogeltrekker hebt die om de stuurarm heen past.
Mijn stuurhuis lekt al een jaar of 5 en met vervanging van het ringetje heb ik de lekkage tot 2 keer toe kunnen stoppen ik denk dat ik inmiddels wel toe ben aan een gereviseerd of nieuw stuurhuis.
succes.
gr.
Jan Aart
Toevoeging door de olie helpt idd. ook tijdelijk maar uiteindelijk moet je deze keerring vervangen. Kun je bij BP zo bestellen ze zullen je daar waarschijnlijk ook proberen om een nieuw stuurhuis te verkopen maar na vervanging van de keerring (ca. 5 euro) ben je waarschijnlijk een jaar verder voordat hij weer lekt. Vervangen van het keerringetje kun je in een 1/2 uurtje doen mits je een goede stuurkogeltrekker hebt die om de stuurarm heen past.
Mijn stuurhuis lekt al een jaar of 5 en met vervanging van het ringetje heb ik de lekkage tot 2 keer toe kunnen stoppen ik denk dat ik inmiddels wel toe ben aan een gereviseerd of nieuw stuurhuis.
succes.
gr.
Jan Aart
-
Ploertje
Weet iemand misschien het onderdeelnr. van deze seal?
Jan Aart, met BP bedoel je waarschijnlijk BudgetParts?
Alvast bedankt voor de tips.
Richard
Jan Aart, met BP bedoel je waarschijnlijk BudgetParts?
Alvast bedankt voor de tips.
Richard
-
La Gomera
Hola Rico!
Het volgende staat bij mij op de verpakking (komt van Budget P.)
-BM No: STC1042R
Rov No : STC 2848R
Adios Henk.
Het volgende staat bij mij op de verpakking (komt van Budget P.)
-BM No: STC1042R
Rov No : STC 2848R
Adios Henk.