remtrommels SIII 109 6 cil.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
martin 11e echelon

remtrommels SIII 109 6 cil.

Bericht door martin 11e echelon »

ik moet de remtrommels van de vooras vervangen en bij die trommels zitten 3 gaten en 3 bouten om 'm op de naaf vast te zetten, bij de trommels die ik heb besteld zit er maar 1 gat om 'm op de naaf vast te zetten m'n vraag is waarom er bij de trommels die ik besteld heb maar 1 gat zit in plaats van 3.

groetjes martin
Frans Bonnes

Re: remtrommels SIII 109 6 cil.

Bericht door Frans Bonnes »

Omdat drie eigenlijk veel te veel is.

Een boutje is meer dan genoeg. Het kan zelfs helemaal zonder.
Velg en wielmoeren houden de trommel ook wel op zijn plaats.

fb
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Martin

Dat maakt op zich niet uit de kracht tijdens het remmen wordt over gebracht door de dikke 5 bouten waar het wiel mee vast zit, eigenlijk zijn die kleine boutjes er alleen maar voor om de trommel op de plek te houden als je het wiel demonteerd, hebben ze mij verteld.

Sjoerd
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De huidige trommels (ook de bredere 6/8 cilinder voor trommels) worden allemaal geboord naar de normen van de 90/110, vandaar dat er nu nog maar 1 schroef gebruikt wordt.
Het onderdeelnummer is echter niet gewijzigd.
Waarom er nog maar 1 schroef gebruikt wordt hebben de anderen al geschreven.

Dennis B.
Sjoerd

TIPJE.

Bericht door Sjoerd »

Ehm eventjes een aanvulling, Als je de trommels gaat monteren vergeet dan niet dat je heel bewust het gat met schroefdraad in de trommel waar je de bout in kunt draaien om de trommel te lossen NIET voor een van de schroefdraadgaten in de naaf zet anders krijg je als het tegenzit je trommel er zeer moeizaam af. Klinkt suf maar je hebt aanzienlijk veel kansen om hem er wel voor te monteren. En vraag niet hoe ik het weet ;-).

Groet Sjoerd
Dicks-Laro

Re: TIPJE.

Bericht door Dicks-Laro »

klopt wat Sjoerd zegd,dat gat met schroefdraad is er voor om de trommel met een boutje los van de naaf te draaien,met 3 boutjes gaat dat wel iets makkelijker maar met 1 gaat het ook.
martin 11e echelon

Re: TIPJE.

Bericht door martin 11e echelon »

ik heb in de trommel 3 gaten zitten zonder schroefdraad dus om 'm op de naaf vast te zetten.
Plaats reactie