cylinderkoppen V8
-
john
cylinderkoppen V8
Passen de koppen van een 3,5 RR V8 (carb) op een LR 3,5 V8 (injectie) ?
-
RoLandRover
Re: cylinderkoppen V8
ja,..
alle rover V8 koppen zijn uitwisselbaar zelfs die van de 3.9 4.0 4.2
de hele vroege koppen hebben een iets kleinere klepmaat dan de lateren,
echter waren dat wel de heeele vroege.
de klepdiameters zijn alle latere jaren, dacht ik, gelijk.
de laatste v8 koppen missen aan de binnenste rij een aantal gaten voor de kopbouten maar die zijn bewust weggelaten. LR heeft er ongeveer 25 jaar over gedaan om erachter te komen dat zonder deze ' te ver naar binnenstaande' bouten de krachten beter gelijkmatig word verdeeld.
hierom ook deze nooit te vast aanzetten
grtn
RLndRvr
alle rover V8 koppen zijn uitwisselbaar zelfs die van de 3.9 4.0 4.2
de hele vroege koppen hebben een iets kleinere klepmaat dan de lateren,
echter waren dat wel de heeele vroege.
de klepdiameters zijn alle latere jaren, dacht ik, gelijk.
de laatste v8 koppen missen aan de binnenste rij een aantal gaten voor de kopbouten maar die zijn bewust weggelaten. LR heeft er ongeveer 25 jaar over gedaan om erachter te komen dat zonder deze ' te ver naar binnenstaande' bouten de krachten beter gelijkmatig word verdeeld.
hierom ook deze nooit te vast aanzetten
grtn
RLndRvr
-
RoLandRover
Re: cylinderkoppen V8
ooh ja de laatste v8 motoren met de tandriem ipv v-snaar hebben koppen die een ietsje lager zijn.
zonder de dikkere composietpakking krijg je dan een giga compressie.
nu niet aan de orde, maar wel handig om te weten.
zonder de dikkere composietpakking krijg je dan een giga compressie.
nu niet aan de orde, maar wel handig om te weten.
-
Jambo
Re: cylinderkoppen V8
In EFI koppen hebben wel een kleine uitsparing voor de injectoren, carb koppen hebben deze uitsparing niet.
Hanno
Hanno
-
Andrew V8 RRC
Re: cylinderkoppen V8
jawel , die kun je gewoon gebruiken ook met de carb's het spruitstuk dicht gewoon af.
ik dacht wel dat de boutgaten aan voor en achterzijde (kopsekant) soms kunnen verschillen somigen zijn niet getapt anderen weer wel , dit is eigenlijk alleen belangerijk als je alle extras hebt (airco, stuurbekrachtiging ,dynamo steun links op de motor etc) dit van wege het bevestigen van de diverse steunen, in het ergste geval kom je gaaten an het tappen.
Groetjes Andrew
ik dacht wel dat de boutgaten aan voor en achterzijde (kopsekant) soms kunnen verschillen somigen zijn niet getapt anderen weer wel , dit is eigenlijk alleen belangerijk als je alle extras hebt (airco, stuurbekrachtiging ,dynamo steun links op de motor etc) dit van wege het bevestigen van de diverse steunen, in het ergste geval kom je gaaten an het tappen.
Groetjes Andrew