Startrelais is uit elkaar geweest en schoongemaakt. Daarna weer terug gezet en toen....:
Dit is wat er gebeurd; eerst voorgloeien, dan de sleutel omdraaien en de startmotor begint rond te draaien alleen slaat de motor niet aan en in dit stadium hoor je de heletijd klikken/tikken totdat je de sleutel weer loslaat.
Heb ik misschien iets verkeerd aangesloten, het kan bijna niet want elke draad heeft een andersoortige aansluiting. Is het misschien een probleem in de startmotor zelf?
Graag horen we ideeen!!! Zijn er al te lang mee aan t klooien!!!!
Gr Wilke
Tikken van startmotor?startrelais?
-
Niexor
Re: Tikken van startmotor?startrelais?
Zit je massa wel goed aangesloten... als je alleen je voeding hebt zonder massa dan kan hij tikken zover ik eens meegemaakt heb!
Even nakijken dus.
Succes
Niek
Even nakijken dus.
Succes
Niek
-
Zeegers
Ok..ga ik ff checken.
Misschien te weinig stroom waardoor de relais steeds aan en uit gaat?
Grz
Wilke
Misschien te weinig stroom waardoor de relais steeds aan en uit gaat?
Grz
Wilke
-
Marco B
Kan het anker in je startmotor niet ingebrand stuk zijn, zo klinkt het wel. Dat zou denk ik een nieuwe startmotor betekenen.
-
Zeegers
Hallo,
Dit is wat er gebeurd; eerst voorgloeien, dan de sleutel omdraaien en de startmotor begint rond te draaien alleen slaat de motor niet aan en in dit stadium hoor je het relais de heletijd klikken totdat je de sleutel weer loslaat.
Heb ik misschien iets verkeerd aangesloten, het kan bijna niet want elke draad heeft een andersoortige aansluiting.
Misschien kan het relais maar op een manier in elkaar gezet worden?
Zo heb ik het gedaan; Relais van startmotor gehaald, dan het relais uit elkaar gehaald (kit van schroefopeningen verwijderd, schroeven verwijderd, draaden los gesoldeerd, plastic kap verwijderd, kontaktpunten gereinigd en gepolijst, binnenkant gereinigd, en tot slot alles in omgekeerde volgorde weer in elkaar gezet ik weet alleen niet of ik de draaden wel op dezelfde aansluiting heb vast gesoldeerd, maakt dat wat uit?) en daarna het relais weer op de startmotor geplaatst. Het vreemde is alleen dat ik een veer was vergeten, de grote van de staaf die in het relais wordt getrokken, en toen starte die in 1 keer, heb toen de veer terug geplaats en toen deed ie het niet meer, ik de veer weer verwijderd maar toen wilde die ook niet meer aanslaan maar nog steeds het vreemde klikken van het relais?
Graag wat info hierover.
Groeten Leander
Dit is wat er gebeurd; eerst voorgloeien, dan de sleutel omdraaien en de startmotor begint rond te draaien alleen slaat de motor niet aan en in dit stadium hoor je het relais de heletijd klikken totdat je de sleutel weer loslaat.
Heb ik misschien iets verkeerd aangesloten, het kan bijna niet want elke draad heeft een andersoortige aansluiting.
Misschien kan het relais maar op een manier in elkaar gezet worden?
Zo heb ik het gedaan; Relais van startmotor gehaald, dan het relais uit elkaar gehaald (kit van schroefopeningen verwijderd, schroeven verwijderd, draaden los gesoldeerd, plastic kap verwijderd, kontaktpunten gereinigd en gepolijst, binnenkant gereinigd, en tot slot alles in omgekeerde volgorde weer in elkaar gezet ik weet alleen niet of ik de draaden wel op dezelfde aansluiting heb vast gesoldeerd, maakt dat wat uit?) en daarna het relais weer op de startmotor geplaatst. Het vreemde is alleen dat ik een veer was vergeten, de grote van de staaf die in het relais wordt getrokken, en toen starte die in 1 keer, heb toen de veer terug geplaats en toen deed ie het niet meer, ik de veer weer verwijderd maar toen wilde die ook niet meer aanslaan maar nog steeds het vreemde klikken van het relais?
Graag wat info hierover.
Groeten Leander