Ik ziet't nu wel weer!!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sjoerd

Ik ziet't nu wel weer!!!!

Bericht door Sjoerd »

Hoi prikkers,

Het vervolg op mijn vorige posting, [www.prikpagina.nl] in eerste instantie toch maar (weer) eventjes de schoenen gecontroleerd ze glommen een klein beetje, misschien te strak opgesteld gehad maar dat besloeg maar een klein opp, actie: die eerst maar eens vervangen voor andere die niet glommen. Wat wel het rare effect had dat de opstelbout niet het nokje raakte waardoor ik de achterste schoen niet naar buiten (bijna) tegen de trommel kon duwen, de voorste gelukkig wel. Wat daar trouwens de oorzaak van is ben ik nog niet achter dus heeft er iemand een idee?????

Daarna de stoute schoen aangetrokken en naar het apk station, je weet immers maar nooit met een landrover. Daar aangekomen bleek dat ik van 60% remkrachtverschil naar net geen 30% remkrachtverschil was gegaan met deze actie. Dus reden voor een hoera, Tools mag weer een jaar, al is het met de hakken over de sloot, en ik slaap ook vast weer een stuk beter :-).

Sjoerd.
Teun

Re: Ik ziet't nu wel weer!!!!

Bericht door Teun »

Sjoerd,

Heb je de veren wel aan de 'achterkant' gemonteerd? Ik heb het zelfde euvel gehad en kwam er eigenlijk bij toeval achter dat de veer verkeerd gemonteerd was, waardoor de remschoen van de nok af werd getrokken.

groet
Teun
Chispa

Bericht door Chispa »

Heb dit ook meegemaakt, heb uiteindelijk maar een busje gemaakt en deze over de pin op de remschoen gelast, waardoor de stelnok weer functie kreeg.
Mochten mijn schoenen nu op zijn, er zat toen nog meer dan voldoende vlees op, ga ik eens kijken of de stelnok zelf vervangen moet worden, hier zijn namelijk ook revisiesetjes voor,

Fred
Santana 109 Stawag diesel
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Het malle is natuurlijk weer dat de "stelslakkenhuisjes" op ankerplaten nieuw zijn. Moet me er gewoon nog eens eventjes in verdiepen. Ik denk dat ik hem maar eens op bokjes zet achter de garage en waarschijnlijk zal me dan na een goed glas whisky in een keer een lampje gaan branden of zo .

Maar goed, nu tools weer een apk heeft zal ik eerst grobbe gaan voorzien van een nieuwe brandstofpomp zodat die ook weer rijdt, dan heb ik weer wat speling wat betreft mobiliteit.

Groetjes Sjoerd.
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

He Teun,

Ja, de veertjes zitten aan de achterzijde van de schoenen anders klappen ze (bij mij) echt direct naar voren. Heb je gisteravond niet voorbij zien stuiven.... dus jou klusje is gelukt??? of ben je er niet aan toe gekomen.

Groetjes Sjoerd.
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

<<<Wat daar trouwens de oorzaak van is ben ik nog niet achter dus heeft er iemand een idee?????>>>

Remschoenen verkeerd gemonteerd.
Er zitten namelijk verschil in de plaats van de stelnokjes.
Leg ze maar eens goed naast elkaar.

fb
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Dat is best mogelijk en komt erg vaak voor bij 11" achtertrommels.
Er zijn overigens ook "goedkope" remschoenen op de markt waar de lengte van de pinnen niet van klopt, sommige te lang en andere te kort. Zorg er daarom voor dat je remschoenen koopt van betrouwbare kwalitiet, zoals Mintex en Lockheed-Delphi.

Overigens lijkt het mij beter om eerst de remmen van deze auto echt op orde te krijgen en je dan pas bezig te houden met die andere wagen.
De net geen 30% remverschil is misschien net voldoende voor de APK, maar ik zou er zelf niet prettig mee rijden als ik het zou weten.
Het nut van een remmentestbank is hiermee wel bewezen lijkt mij.

Dit is nou wat ik een paar dagen terug bedoelde met voor jezelf de lat hoger leggen als de APK eisen.

Dennis B.
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

En als ik het goed begrijp rem je achter maar met een remschoen.
Tenminste aan de ene kant.

Lijkt mij toch niet zo veilig.

fb, die nog nooit APK afkeur heeft gehad, gewoon regelmatig onderhoud plegen.
Ex-fietser

Bericht door Ex-fietser »

Ik zou toch even uitzoeken waar dat verschil vandaan komt. Zo'n remmentestbank is best een handig apparaat. Ik zou me niet veilig voelen met zo'n verschil.

Arnold
Plaats reactie