Summerwind krijgt binnekort een APK en achter de pot aan de overgang pijp naar laatste stuk RVS zit een gat ter grote van een euro.
Nou dacht ik laatst gelezen te hebben, dat het niet uimaakt voor de APK, wat er aan het gedeelte achter de pot zit als het voor de pot maar lek/gasdicht is, maar ik kan het niet meer vinden op de pagina of in het archief.
Bij de garage wordt gezegd, dat de hele uitlaat dicht moet zijn.
Wie weet nog hoe het zit ?
APK uitlaat vraag
-
Dennis101
Re: APK uitlaat vraag
De uitlaat moet over de gehele lengte gasdicht zijn met als uitzondering afwateringsgaatjes.
Een gat ter grote van een euro is nogal moeilijk als zodanig aannemelijk te maken.
Dennis B.
Een gat ter grote van een euro is nogal moeilijk als zodanig aannemelijk te maken.
Dennis B.
-
Andrew V8 RRC
in princiepe moet het uitlaat systeem gas dicht zijn tot achter de auto (of volgens de orspronkelijke constructeurs voorwaarden)
dus zal jou situatie bij de betreffnde keurings station liggen mogelijk keuren ze het goed ,maar ze kunnen het afkeuren.
als het een recht stuk pijp betreft dan zou ik bij je automatrialenzaak even zo'n staale uitlaat band halen (een stuk dunneplaat mer een slangklem) en deze monteren zodat het gat niet lekt/zigtbaar is. kosten + - 15 euro en zijn envoudig te monteren.
Groeten Andrew
dus zal jou situatie bij de betreffnde keurings station liggen mogelijk keuren ze het goed ,maar ze kunnen het afkeuren.
als het een recht stuk pijp betreft dan zou ik bij je automatrialenzaak even zo'n staale uitlaat band halen (een stuk dunneplaat mer een slangklem) en deze monteren zodat het gat niet lekt/zigtbaar is. kosten + - 15 euro en zijn envoudig te monteren.
Groeten Andrew
-
Summerwind
OK, dat wordt dus voorlopig gum-gum en een plaatje en tzt een nieuwe uitlaat als er weer geld in de kas zit.
Of ik moet aannemelijk kunnen maken, dat ik i.v.m. de zeer natte zomer de afwateringsgaten heb moeten vergroten, maar ik denk niet dat dat lukt.
Bedankt voor de snelle info.
Of ik moet aannemelijk kunnen maken, dat ik i.v.m. de zeer natte zomer de afwateringsgaten heb moeten vergroten, maar ik denk niet dat dat lukt.
Bedankt voor de snelle info.
-
Benno
Ook een optie is het stuk na het lek afzagen. Hij moet over de gehele lengte gasdicht zijn, er staat niets in de apk-eisen over hoe lang hij moet zijn.
groet,
Benno
groet,
Benno