Voorrem revisie 109

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul

Voorrem revisie 109

Bericht door Paul »

Is het een goed idee om bij de voorrem de leiding na de flexibele slang eerst naar de onderste cylinder te laten lopen en dan naar de bovenste (ivm ontluchtingsperikelen)?
john

Re: Voorrem revisie 109

Bericht door john »

Paul,

Deze gedachte heb ik ook gehad maar je flexibele slang is niet lang genoeg om naar de onderste cylinder te komen.
Dan moet je meer aanpassen (wat niet echt zoveel werk is).
Het is niet logisch dat hij naar de bovenste gaat maar dat hebben ze gedaan vanwege de kwetsbaarheid van de slang.
Op deze manier is het het veiligst, als je toch besluit om de slang naar de onderste remcylinder te leggen, let er dan op dat er niets uitsteekt etc.

Gr
John
Paul

Bericht door Paul »

Mijn idee was om de slang te laten zitten waar hij zit, maar vanaf het montageplaatje op de as (dus na de flex. slang) eerst met een koperen leiding naar de onderste te gaan en dan met een koperen leiding vanaf wat eerst de ontluchtingsnippel was terug naar de bovenste. Totaal werk: 1 langere koperen leiding. Toch?
john

Bericht door john »

Paul,

Dat kan, niets mis mee.
Blijft staan het feit dat je alles zo dicht mogelijk tegen de ankerplaat van de remcylinders dient te monteren.
En gebruik links en rechts wel dezelfde lengte leiding, maar dat hoef ik je denk ik niet te vertellen.

Ik liep ook met het idee en, afgezien van het feit dat op deze manier je wat kwetsbaarder bent met je remleiding, weet ik niet waarom landrover voor deze onlogische oplossing heeft gekozen.

Scheelt wel een hoop ergernis met ontluchten.

Gr
John
geert 88 SIIID

Bericht door geert 88 SIIID »

Ja ,

dat heb ik ook al eens zitten denken, maar durfde het niet aan omdat er nergens over gesproken werd

Groetjes

Geert 88 SIIID met 109 vooras
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Land Rover heeft voor deze oplossing gekozen, omdat zoals je al schrijft, de leiding tussen de twee cilinders goed beschermd wordt door de rand van de ankerplaat.
Als je twee leidingen zou hebben kun je die niet meer veilig wegwerken.
Een dubbele leiding langs de voorzijde steekt uit en een tweede leiding aan de achterkant kan ergens achter blijven hangen.

Het ontluchten van het originele systeem geeft geen moeilijkheden, dus ik zou niet weten waarom dit veranderd zou moeten worden.
Bij het ontluchten moet je genoeg doorstroming hebben anders werkt het niet en bij het monteren van nieuwe onderdelen moet je toch spoelen, dus dat komt dan mooi uit.

Telkens weer blijken de problemen niets te maken te hebben met ontluchten, uren wordt er ontlucht terwijl er geen lucht in het systeem zit.
Verkeerd gemonteerde remschoenen, terugtrekveren, verkeerde afstelling of te ver versleten remtrommels met nieuwe schoenen is meestal de werkelijke oorzaak.

Dennis B.
Plaats reactie