boutje afgebroken : kan dat kwaat??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
disco 1992

boutje afgebroken : kan dat kwaat??

Bericht door disco 1992 »

ben bezig om mijn waterpomp te vervangen.

ben ik bijna klaar met die vele boutjes van de aaterpomp breekt de ena laaste af.

aande onderkant van de pomp heb je van links naar rechts 4 boutjes op een rijtje zitten en de 2de van links is gebroken. het afgebroken deel zit in de frontkoffer!!
en er is geen griptang op te zetten of een moertje op te drasaien om die vast te lassen en eruit te kunnen draaien.

is het erg om dat butje te laten zitten en de pomp met 1 boutje minder vast te zetten????

of is er een andere oplossing om dit op te lossen??
ja een nieuwe frontkoffer maar dan een andere oplossing graag.

ik hoor het graag
disco 1992
Jarne

Re: boutje afgebroken : kan dat kwaat??

Bericht door Jarne »

Hoi,
Je kan het natuurlijk gewoon proberen of hij niet gaat lekken tijdens het rijden, en anders zou je het stompje eruit kunnen boren. (waterpomp er weer af en boren maar!) moet geen probleem zij denk ik, ben natuurlijk geen disco expert.
Succes!
Grt,
Jarne met een 88 uit 73...
janaart

Bericht door janaart »

Uitboren zal wel lastig zijn ivm de bereikbaarheid heel misschien dat het met een haakse boormachine wil, daarna een linkse tapsuitlopende tap proberen om het boutje d'r uit te draaien. Of eerst eens zonder proberen en als d'r niets lekyt het gewoon zo laten.

succes

Jan aart
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Je had ook een rondje mee kunnen rijden Wouter

Dat gemene putje van vrijdag ging nu zonder problemen. 1 laag, net boven stationair en zonder Maxidrive. Vooruit, achteruit, ging allemaal

Jurriaan.
Anton

Bericht door Anton »

voorzichtig uitboren en dan nieuw draad tappen.
Misschien is het juist handig de waterpomp te laten zitten, dan kan deze als geleider voor je boor dienen.
zit de bout in de front koffer of in je blok? bij de eerste is het aan te raden deze ook nog te demonteren.
Wat een pech....

Antone
Paul

Bericht door Paul »

Misschien een goed idee om, als je'm zo laat, loctite te gebruiken ipv de papieren pakking. Dat hoeft wat minder klem te zitten...
Plaats reactie