hoogte laadruimte grijskenteken
-
Marco (Outback Africa)
hoogte laadruimte grijskenteken
Ik heb hier een dakverhoging liggen van een 110, als ik die op het dak leg en dan meet kom ik nog steeds niet aan de minimale hoogte van 130 cm (brochure RDW). Weet iemand hoe dat zit want kennelijk was deze verhoging in het verleden wel OK en als ik naar alle Defenders om mij heen kijk hebben ze allen een verhoging van ca. 6-8 cm t.o.v. het normale dak en komen al die auto's dus niet op de juiste hoogte. Wie weet hoe dit in elkaar zit? Groeten, Marco
-
Frans Bonnes
Re: hoogte laadruimte grijskenteken
130 is de minimale hoogte die de auto af fabriek moet hebben wil je hem legaal om kunnen bouwen naar camper.
Voor gewoon grijs voldoet die 6-8 cm.
fb
Voor gewoon grijs voldoet die 6-8 cm.
fb
-
Paul
Hoi,
Wat voor auto heb je? Ik heb twee weken terug mijn Defender 110 op grijs kenteken gezet zonder verhoogd dakje. Als je maar zorgt dat tussen de bovenkant bestuurdersdeur en bovenkant dak achteraan maar min. 25 cm verschil zit is het goed. Je kunt dat bereiken met een dakverhoging (zonde vind ik) en ook met hogere vering achter en evt lagere vering voor.
Dat dakverhoginkje is dus alleen voor bovenstaand verhaal (af fabriek mogen ze niet met de vering klooien) de binnenruimte eisen voldoet een 110 standaard wel aan.
Ik heb hier wat documentatie over de grijs kenteken eisen en kan je die wel toe sturen.
Groeten
Paul
Wat voor auto heb je? Ik heb twee weken terug mijn Defender 110 op grijs kenteken gezet zonder verhoogd dakje. Als je maar zorgt dat tussen de bovenkant bestuurdersdeur en bovenkant dak achteraan maar min. 25 cm verschil zit is het goed. Je kunt dat bereiken met een dakverhoging (zonde vind ik) en ook met hogere vering achter en evt lagere vering voor.
Dat dakverhoginkje is dus alleen voor bovenstaand verhaal (af fabriek mogen ze niet met de vering klooien) de binnenruimte eisen voldoet een 110 standaard wel aan.
Ik heb hier wat documentatie over de grijs kenteken eisen en kan je die wel toe sturen.
Groeten
Paul
-
Marco (Outback Africa)
Hoi Paul, het is een 130 double cab. Volg ik alle documentatie dan heb ik een hoogte nodig van 130 cm. Maar wat ik nu niet begrijp is dat alle grijskenteken Defenders die ik zie een dakverhoging hebben van ca. 6-8 cm en dat brengt je nog steeds niet op de 130cm laadruimte hoogte. Gr. Marco.