Lekkende tussenbak
-
Muddy
Lekkende tussenbak
Vandaag de 88 terug gekregen van de keuring. Hij is gelukkig goedgekeurd, dus we mogen weer rijden en sleutelen ipv sleutelen alleen.
Net voor de keuring ben ik even bezig geweest met de lekkende tussenbak. De tussenbak lekt aan de achterkant, waardoor de olie elke keer in de handremtrommel loopt. Ik het de handremtrommer er al afgehaald, en alles tot aan de kering verwijderd maar verder kom ik niet.
Het filten ringetje van de as zelf heb ik al vernieuwd, maar de plastic keering erachter krijg ik op geen enkele manier los. Moet ik hier nog meer voor losdraaien, is hier een speciale tool voor of is lomp geweld een betere oplossing??
Ik neem aan dat er wel mensen zijn die hier een antwoordt op hebben, mijn laro mag best een beetje lekken, maar een liter per dag is wel heeel erg veel!!
groeten Tijn
Net voor de keuring ben ik even bezig geweest met de lekkende tussenbak. De tussenbak lekt aan de achterkant, waardoor de olie elke keer in de handremtrommel loopt. Ik het de handremtrommer er al afgehaald, en alles tot aan de kering verwijderd maar verder kom ik niet.
Het filten ringetje van de as zelf heb ik al vernieuwd, maar de plastic keering erachter krijg ik op geen enkele manier los. Moet ik hier nog meer voor losdraaien, is hier een speciale tool voor of is lomp geweld een betere oplossing??
Ik neem aan dat er wel mensen zijn die hier een antwoordt op hebben, mijn laro mag best een beetje lekken, maar een liter per dag is wel heeel erg veel!!
groeten Tijn
-
TVR
Re: Lekkende tussenbak
Hallo Tijn,
Gefeliciteerd.
Heb gister avond ook dat klusje gedaan. Heb er een schroevendraaier in geslagen aan de rand en toen hem er met een beetje geweld uit gekregen(beetje wrikken). Andere optie zou zijn aan een kant de ring er in slaan zodat je hem er uit kan halen.(voel ik niet zo veel voor maar is ook een oplossing)
Heb toen wel dat opvangbakje wat met 4 moeren vast zit los gehaald zodat je er beter bij kan.
Welk vilten ringetje heb je het trouwens over?
Succes ermee!
Groet, Tom
Gefeliciteerd.
Heb gister avond ook dat klusje gedaan. Heb er een schroevendraaier in geslagen aan de rand en toen hem er met een beetje geweld uit gekregen(beetje wrikken). Andere optie zou zijn aan een kant de ring er in slaan zodat je hem er uit kan halen.(voel ik niet zo veel voor maar is ook een oplossing)
Heb toen wel dat opvangbakje wat met 4 moeren vast zit los gehaald zodat je er beter bij kan.
Welk vilten ringetje heb je het trouwens over?
Succes ermee!
Groet, Tom
-
Muddy
Oke, dus toch een beetje lomp geweld gebruiken. Kreeg van iemand nog de tip om er een aantal parkers in te draaien en daar dan ijzerdraad om heen te zetten. Is een truc die bij MG's veel gebruikt wordt.
Er zit een filtenring, met een klein zwart rubberen ringetje om de as zelf. Deze was bij mij redelijk vergaan!
groeten Tijn
Er zit een filtenring, met een klein zwart rubberen ringetje om de as zelf. Deze was bij mij redelijk vergaan!
groeten Tijn
-
Americas
Muddy schreef:
>
> Het filten ringetje van de as zelf heb ik al vernieuwd
Heb je daar een misschien een partnr van ?
>
> Het filten ringetje van de as zelf heb ik al vernieuwd
Heb je daar een misschien een partnr van ?
-
Huub Pennings
Het is handig om het huis waarin de keering gemonteerd zit er in zijn geheel af te nemen, het vervangen van de kering is dan een stuk eenvoudiger.Ik heb hier geen werkplaatshandboek bij de hand, maar volgens mij klom je dan de shims voor de lagerafstelling ook tegen, de lekkage wordt nogal eens veroorzaakt door te grote speling op de lagers waardoor de kering ten gronde gat, dat kan je dan ook mooi even afstellen.
Just my two cents worth.
Huub
Just my two cents worth.
Huub
-
Dennis101
De lagers staan zelfs onder voorspanning, elke speling is in dit geval dus teveel.
Met het snelheidsmeterhuis van de bak af werkt inderdaad wel een stuk prettiger.
Dennis B.
Met het snelheidsmeterhuis van de bak af werkt inderdaad wel een stuk prettiger.
Dennis B.