landrover SII 88
-
bigfoot
landrover SII 88
hallo
ik ben vorige week wezen kijken naar een landrover 110. We hebben toch maar besloten om hem te laten staan. Hij had wel erg diep in het zoute water gestaan.
Maar na verder zoeken op internet zijn we een landrover SII 88 4x4 uit 1967 tegengekomen. Staat wel in Nederland Maar staat op Belgies kenteken.( 1300,- euro)
Kan iemand mij misschien uitleggen waar ik op moet letten bij deze auto ?
En welke papieren ik alle maal moet hebben?
Het zou voor mij de eerste keer zijn om een auto in te voeren. Moet ik hem eerst helemaal opknappen (moet de verlichting werken , Roest balken , hij is wit geschilderd de originele kleur is groen moet ik hem eerst groen spuiten , banden , vering , enz enz )
En na het invoeren kan ik hem dan gelijk schorsen of moet hij dan eerst APK gekeurd worden.
Graag wat tips en uitleg ?
mvg,
Bigfoot
Discovery 300 tdi
ik ben vorige week wezen kijken naar een landrover 110. We hebben toch maar besloten om hem te laten staan. Hij had wel erg diep in het zoute water gestaan.
Maar na verder zoeken op internet zijn we een landrover SII 88 4x4 uit 1967 tegengekomen. Staat wel in Nederland Maar staat op Belgies kenteken.( 1300,- euro)
Kan iemand mij misschien uitleggen waar ik op moet letten bij deze auto ?
En welke papieren ik alle maal moet hebben?
Het zou voor mij de eerste keer zijn om een auto in te voeren. Moet ik hem eerst helemaal opknappen (moet de verlichting werken , Roest balken , hij is wit geschilderd de originele kleur is groen moet ik hem eerst groen spuiten , banden , vering , enz enz )
En na het invoeren kan ik hem dan gelijk schorsen of moet hij dan eerst APK gekeurd worden.
Graag wat tips en uitleg ?
mvg,
Bigfoot
Discovery 300 tdi
-
Dagobert
Re: landrover SII 88
Er zijn 2 mogelijkheden:
Aankoop "gekeurde" auto:
Het is in België verplicht de auto eerst te laten keuren alvorens hem te verkopen.. Dan krijgt de verkoper een technische controle staat (die moet je er zeker bij krijgen als hij gekeurd is...)
Veel verkopers verkopen om deze reden graag aan "buitenlanders" omdat men deze wet niet kent en men zo ongekeurd (dus met X euro extra) kan verkopen...
Let hier dus op!
Aankoop "Opgeschorte auto":
Als je echter een "wrak" koopt (met alle respect voor de auto uiteraard. Moet deze niet gekeurd worden (het voertuig mag dan wel niet ingeschreven staan op het moment van de verkoop => Vraag dit na of de wagen "opgeschort" staat bij de verkoper....
Ik wens je alsvast veel succes met onze Belgisch Administratieve molen...,
Groetjes,
Dagobert
Aankoop "gekeurde" auto:
Het is in België verplicht de auto eerst te laten keuren alvorens hem te verkopen.. Dan krijgt de verkoper een technische controle staat (die moet je er zeker bij krijgen als hij gekeurd is...)
Veel verkopers verkopen om deze reden graag aan "buitenlanders" omdat men deze wet niet kent en men zo ongekeurd (dus met X euro extra) kan verkopen...
Let hier dus op!
Aankoop "Opgeschorte auto":
Als je echter een "wrak" koopt (met alle respect voor de auto uiteraard. Moet deze niet gekeurd worden (het voertuig mag dan wel niet ingeschreven staan op het moment van de verkoop => Vraag dit na of de wagen "opgeschort" staat bij de verkoper....
Ik wens je alsvast veel succes met onze Belgisch Administratieve molen...,
Groetjes,
Dagobert
-
Robert W
Re: landrover SII 88
Kijk ook even of hij echt wel 4x4 is want het zijn rare jongens die Belgen............
-
mars
Re: landrover SII 88
Ik heb vorig jaar een 88"uit 74 in België gekocht.
Bij de auto moet zitten:
Gelijkvormigheids attest
De originele Belgische papieren
Verder is het handig om te weten of 't ding op grijs kenteken staat (lichte vracht) want, als je namelijk gaat invoeren ben je verplicht een APK keuring te laten verrichten als het gaat om een auto op grijs kenteken. Als je auto nog niet APK waardig is tijdens de conformiteitskeuring (dwz of de papieren wel bij de auto / chassisnummer horen) is het meteen afkeur. Erg onhandig. Ik kwam er ook zo achter (was me niet verteld bij de RDW infolijn) maar het is allemaal goedgekomen, de keurmeester was de slechtste niet en heeft alles netjes geregeld en heeft er meteen voor gezorgd dat de auto "geel" was toen ik naar buiten reed!
Voordat je dus naar de RDW gaat, bel er naartoe! Op www.rdw.nl staat vast wel ergens een telefoonnummer, even vragen naar de technische afdeling.
Zorg dat je de technische staat van de auto in orde hebt voordat je die RDW afspraak maakt. Schilderen kan altijd nog. Vaak gaan mensen eerst cosmetisch aan de slag en vervolgens begint men met de techniek. Erg onlogisch, aangezien je kan verwachten her en der wat plaatwerk te moeten verwijderen. (zo krijg je dus weer meer kans op beschadigingen)
Technische staat houdt dus in:
Remmen 100 %
Motor, moet goed lopen op benzine / gas of diesel
Geen plassen olie of brandstof eronder
Geen pruts-laswerk
Verlichting moet werken
Gordels
Besturing
Asophanging
Motor & transmissieophanging
Alle electra moet werken (en daarme bedoel ik dus de componenten die bijdragen aan de veiligheid en het goed functioneren van het voertuig)
Uitlaatgassysteem moet deugdelijk en gasdicht zijn
Goede banden
Mocht ik nog dingen vergeten zijn.. dan wordt ik vast aangevuld
Succes ermee.. Je belandt wel heel even in de papiermolen.. maar geduld is een schone zaak! (en, ik weet niet hoe dat wagentje eruit ziet, 1300 euro voor een land rover is natuurlijk niet teveel geld, mits 't een redelijke auto is)
Marcel
Bij de auto moet zitten:
Gelijkvormigheids attest
De originele Belgische papieren
Verder is het handig om te weten of 't ding op grijs kenteken staat (lichte vracht) want, als je namelijk gaat invoeren ben je verplicht een APK keuring te laten verrichten als het gaat om een auto op grijs kenteken. Als je auto nog niet APK waardig is tijdens de conformiteitskeuring (dwz of de papieren wel bij de auto / chassisnummer horen) is het meteen afkeur. Erg onhandig. Ik kwam er ook zo achter (was me niet verteld bij de RDW infolijn) maar het is allemaal goedgekomen, de keurmeester was de slechtste niet en heeft alles netjes geregeld en heeft er meteen voor gezorgd dat de auto "geel" was toen ik naar buiten reed!
Voordat je dus naar de RDW gaat, bel er naartoe! Op www.rdw.nl staat vast wel ergens een telefoonnummer, even vragen naar de technische afdeling.
Zorg dat je de technische staat van de auto in orde hebt voordat je die RDW afspraak maakt. Schilderen kan altijd nog. Vaak gaan mensen eerst cosmetisch aan de slag en vervolgens begint men met de techniek. Erg onlogisch, aangezien je kan verwachten her en der wat plaatwerk te moeten verwijderen. (zo krijg je dus weer meer kans op beschadigingen)
Technische staat houdt dus in:
Remmen 100 %
Motor, moet goed lopen op benzine / gas of diesel
Geen plassen olie of brandstof eronder
Geen pruts-laswerk
Verlichting moet werken
Gordels
Besturing
Asophanging
Motor & transmissieophanging
Alle electra moet werken (en daarme bedoel ik dus de componenten die bijdragen aan de veiligheid en het goed functioneren van het voertuig)
Uitlaatgassysteem moet deugdelijk en gasdicht zijn
Goede banden
Mocht ik nog dingen vergeten zijn.. dan wordt ik vast aangevuld
Succes ermee.. Je belandt wel heel even in de papiermolen.. maar geduld is een schone zaak! (en, ik weet niet hoe dat wagentje eruit ziet, 1300 euro voor een land rover is natuurlijk niet teveel geld, mits 't een redelijke auto is)
Marcel
-
Manfred
Re: landrover SII 88
Wel als je hem op geel kenteken wilt zetten, en als er gordels in zitten moeten ze ook aan de eisen voldoen (dwz niet gerafeld enz. enz.)
-
Frans Bonnes
Re: landrover SII 88
Manfred, gordels hoeven niet in een auto uit 1967 ook niet met geel kenteken.
Maar als ze er wel inzitten moeten ze wel goed zijn.
fb
Maar als ze er wel inzitten moeten ze wel goed zijn.
fb