tikje in motor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
misha

tikje in motor

Bericht door misha »

ola,

Begin er inmiddels al een beetje aan te wennen dat mijn 109 echt een lopende motor heeft. Een erg prettig gevoel moet ik zeggen De motor 2.5D is pas ingebouwd en heeft daarvoor denk ik zo'n 1.5 a 2 jaar niet gelopen.

De motor start goed en loopt prima maar zo af en toe hoor ik een 'tikje' vanuit de motorruimte komen.Het is redelijk contstant met tussenpozen van ongeveer 3 sec Zit dit in de kleppen? en moet ik me er druk over maken?

grz Misha
HLaan

Re: tikje in motor

Bericht door HLaan »

Misha,

Zolang je niet weet waar het "tikje" vandaan komt zal ik zoeken. Al is het maar voor de gerust stelling dat het niets ernstigs blijkt te zijn.

Kleppen stellen is natuurlijk iets dat met +/- 10000 kmtr (nee ik zoek geen discussie dat het elke 5000 kmtr moet) toch gedaan moet worden en zal in ieder geval nadat dit is gedaan of de tik weghalen of kleppenstellen van de lijst van vermoedelijke oorzaken doorgestreept kunnen worden...

GrT,
Huub
misha

Bericht door misha »

Heej Huub,

De klepen zijn gesteld dus dat zou het niet moeten zijn... Maar ik ga nog verder op onderzoek uit!

mvg Misha
Apke

Bericht door Apke »

Wat ik momenteel zelf heb is zwetende (lekkende) Hogedruk leidingen, tenminste op 1 cilinder. (het vervelende is dat deze steeds weer los trilt).
Door het lekken wordt het inspuitmoment iets verlaat wat een tikkend, ratelend, geluid maakt.

Apke
www.larrie.nl
Plaats reactie