Prop-shaft

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Laragro

Prop-shaft

Bericht door Laragro »

Hallo,

Ik heb vandaag eens een tijdje rond gereden zonder de voorste aandrijfas en het diff op slot, dat rijd wel leuk!! Het is een hele andere landroverervaring, nooit gedacht dat het zo'n verschil zou uitmaken. Zeker onverhard is het wel leuk dat de land rover zomaar een beetje meer overstuur heeft. Ik ben wel voorzichtig geweest met het schakelen. Ik heb het idee dat er wel wat veel speling zit in de aandrijf lijn. De flens aan het diff was toch wel een 30 graden te draaien van de aanslag links naar de aanslag rechts. Is dat ook teveel???
De reden om zonder de aandrijfas te gaan rijden was het kruisje, en weer het zelfde kruisje!!! Na hevige vibraties in de auto bij een snelheid van 80 km/u (met trailer erachter). Het kruisje dat ik vervangen heb, heeft het ongeveer een jaar uitgehouden (Ja,... wel regelmatig van vet voorzien) Een van de busjes was gewoon leeg, geen naaldje meer te vinden!?!? (wel vet!!) het eindje op het kruisje was aardig ingesleten. De andere drie busjes schenen in redelijke toestand. Het was het kruisje aan de achterkant van de aandrijf as. Wie herkend dit??

Groet,

Han
Emiel

Re: Prop-shaft

Bericht door Emiel »

Mijn defender gaat ook wat trillen vanaf zo'n 90 km/u ik dacht eigenlijk dat ik mijn wielen maar eens moest laten balanceren maar het zou dus ook zo maar het "kruisje" kunnen zijn? Ik heb nauwelijks speling op de aandrijfassen betekend dit dat de kruisjes nog goed zijn of kunnen ze toch versleten zijn?

Emiel
Andy&Amanda&Svente

Re: Prop-shaft

Bericht door Andy&Amanda&Svente »

Yep, klinkt heel erg bekend.... Ik heb dat zelfde kruisje, de afgelopen jaren, een aantal keer vervangen :-( Het is leren leven met de consequenties van het verhogen van de wagen ;-) Bij ons gaat dat kruisje ongeveer 6 op 1 mee.

Groeten
A&A&S
110 300Tdi, Cool Runnings
Plaats reactie