Thermostaat er uit laten ?
-
bob
Thermostaat er uit laten ?
Ik heb een defender 90 2.5 NA. Nu wordt ie altijd al heel snel heet. Na 5 minuten tegen het rood aan.
Nu heb ik de thermostaat eruit gehaald en nu word ie gewoon een kelin beetje warm ( eerste streep). Kan ik hier in de zomer nu gewoon mee door rijden, aangezien ik ermee naar belgie moet aankomend weekend.
Nu heb ik de thermostaat eruit gehaald en nu word ie gewoon een kelin beetje warm ( eerste streep). Kan ik hier in de zomer nu gewoon mee door rijden, aangezien ik ermee naar belgie moet aankomend weekend.
-
Kapitein Iglo
Re: Thermostaat er uit laten ?
Klinkt dus alsof je thermostaat defect was... al een nieuwe geprobeerd? Je hebt meer dan genoeg tijd om een nieuwe te laten komen .
-
bob
Maar hij gaat namelijk wel open als ik hem in een pannetje heet water gooi. Gaat ie dan gewoon niet ver genoeg open ?
-
Kapitein Iglo
Misschien niet inderdaad... is het wel het goede type thermostaat (niet dat ik het juiste type ken maar er zijn verschillende...)?
-
bob
Er staat op dat ie bij 74 C open gaat, dus dan zou ik een ander probleem moeten hebben. Hmmmm
-
Kapitein Iglo
Dan ben ik wel zo'n beetje door mijn ideeën heen... sorry, succes!
-
bob
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik ga nog even dor zoeken maar.
Ik ga nog even dor zoeken maar.
-
G-men ('83-110)
Het kan ook zijn dat het element lek is. Als ie een keer te heet is geweest, kan er wat wax uit het element gelekt zijn.
Omdat er dan te weinig inzit zal hij in het vervolg pas later (hogere temperatuur) open gaan. Lijkt me verstandig hier even naar te kijken, zou wel e.e.a verklaren.
Wil je 100% zekerheid, dan zou ik er een andere inzetten. zo duur zijn ze niet.
Gerrit
Omdat er dan te weinig inzit zal hij in het vervolg pas later (hogere temperatuur) open gaan. Lijkt me verstandig hier even naar te kijken, zou wel e.e.a verklaren.
Wil je 100% zekerheid, dan zou ik er een andere inzetten. zo duur zijn ze niet.
Gerrit
-
Arjan
Jambo,
Het antwoord is ja je kunt door rijden zonder thermostaat.
Enkel de motor berijkt later zijn bedrijfs thempratuur en dit kan op langer termijn problemen geven.
Zelf ga ik mijn thermostaat ook uit Woest halen dit om dat mijn thempratuur off road te snel word berijkt dit door veel toeren en weinig rij wind
En dit dan nog eens met modder op de radiator dus slechte koeling.
Gr Arjan,
Het antwoord is ja je kunt door rijden zonder thermostaat.
Enkel de motor berijkt later zijn bedrijfs thempratuur en dit kan op langer termijn problemen geven.
Zelf ga ik mijn thermostaat ook uit Woest halen dit om dat mijn thempratuur off road te snel word berijkt dit door veel toeren en weinig rij wind
En dit dan nog eens met modder op de radiator dus slechte koeling.
Gr Arjan,
-
110
Het antwoord is:
ja het kan, en is niet goed.
De bedrijfstemperatuur van de motor is niets voor niets de meest ideale temperatuur van/voor de motor.
Een te koude motor levert veel meer slijtage op.
Een thermostaat is niet duur, kan niet goed werken ook al lijkt deze te openen in een bakje kokend water.
De meeste dealers hebben onderdelen die niet op voorraad zijn na 24 uur in huis, dus voor komend weekeinde moet een nieuwe thermostaat te krijgen zijn.
Succes
ja het kan, en is niet goed.
De bedrijfstemperatuur van de motor is niets voor niets de meest ideale temperatuur van/voor de motor.
Een te koude motor levert veel meer slijtage op.
Een thermostaat is niet duur, kan niet goed werken ook al lijkt deze te openen in een bakje kokend water.
De meeste dealers hebben onderdelen die niet op voorraad zijn na 24 uur in huis, dus voor komend weekeinde moet een nieuwe thermostaat te krijgen zijn.
Succes
-
bart
Een nieuwe thermostaat kost misschien een tientje...... nu is het niet zo'n probleem maar in koudere tijden zeker eentje plaatsen!!
-
paulus
de moter komt zonder later op temperatuur, maar ook sluit de thermostaat de by-pass niet meer af.
dit kan tot gevolg hebben dat je juist een heel hete moter krijgt in de file of bij langzaam rijden;
gewoon een nieuwe er in doen, en de oude zo gauw mogelijk platslaan.
geen risico,s mee lopen.
vaak gaan ze de eertse keer keurig open maar de tweede de derde en volgende keren niet meer
suc 6 paul
dit kan tot gevolg hebben dat je juist een heel hete moter krijgt in de file of bij langzaam rijden;
gewoon een nieuwe er in doen, en de oude zo gauw mogelijk platslaan.
geen risico,s mee lopen.
vaak gaan ze de eertse keer keurig open maar de tweede de derde en volgende keren niet meer
suc 6 paul