Div. probleempjes ?!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Job

Div. probleempjes ?!

Bericht door Job »

Beste prikkers,

Ben net terug van vakantie, met de laro disco 300 tdi 98 naar spanje.
Wanneer ik harder reed dan 120 km/uur (3000 rpm) begint hij olie te lekken, zeer waarschijnlijk uit de diffs. of de versnellingsbak ? (geen automaat). Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Verder heb ik vlak voor vertrek een aanrijding gehad waarbij mijn achtervelg licht verbogen was, heb dit bij de garage laten corrigeren en opnieuw laten uitlijnen, In mijn beleving staat sinds dit bezoek mijn stuurwiel niet meer recht als de wielen wel recht staan ong. 8 graden, naar mijn weten heeft de garage alleen het achterwiel eraf gehad??
Wel fijn zo'n grote auto, velg verbogen en klein deukje in achterspatbord, tegenpartij bmw 320 moest weggesleept !?!

Is er iemand met suggesties?

Gr. Job
Bert Dijkema

Re: Div. probleempjes ?!

Bericht door Bert Dijkema »

Job,

Het achterwiel heeft in principe niets te maken met het rechtstaan van het stuur, zeker weten dat ze alleen het achterwiel eraf hebben gehad en dit gecorrigeerd.

Anders ben ik bang dat de klap toch iets harder is geweest dan gedacht en dat je eens moet gaan kijken of het chassis nog wel recht is.

Zou in eerste instantie eens de uitlijning van de voorwielen laten nakijken en eventueel coorrigeren.
Hopelijk zit de oplossing daarin.

Bert

www.4x4funtime.nl
Job

Re: Div. probleempjes ?!

Bericht door Job »

Zal hem nog eens op de brug zetten. Wel ruim 3000 km mee gereden sindsdien.

Gr. Job
Plaats reactie