APK afkeur?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron 2.8teedee

APK afkeur?

Bericht door Ron 2.8teedee »

Zijn een lekkend stuurhuis en swivels (met beschadiging) afkeurpunten?

Wil het allemaal vervangen maar eerst maar invoeren , daarna op mijn gemak alles verbeteren.....
bram

Re: APK afkeur?

Bericht door bram »

Je kan hem toch eerst invoeren, zonder dat je de apk door de RDW laat doen.
Dus alleen op kenteken laten zetten.
Dan kan je later de apkr bij elk willekeurig apk station laten verrichten

mvg

Bram
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

als het niet overmatig lekt volgens mij niet.

groet frank
paulus

Bericht door paulus »

als de auto uit de euro unie komt kan je hem op kenteken zetten en direct schorsen.
als de invoer dan allemaal in orde is kan je de boel vernieuwen en de keuring bij jou om de hoek of bij een ander om de hoek laten doen.
er is afkeur bij speling, gewoon de boel schoonmaken voor je gaat is ok.

paul
Mario

Bericht door Mario »

lekken is geen speling. Als er speling opzit is het afkeur (APK) en niet kenteken..
Ron 2.8teedee

Waar kijken ze eigenlijk naar als ik de auto alleen invoer? Volgens mij is er ook niet zo veel tijd tussen invoer en de apk keuring op de hoe of wel?
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

[www.rdw.nl]

fb
mars

Bericht door mars »

Let er wel op of het een auto is die op grijs kenteken staat! Ik weet uit eigen ervaring dat als je zo'n auto wil invoeren zonder APK, dit niet mogenlijk is! Grijs kenteken wagens worden bij invoer ALTIJD APK gekeurd!

Maarrrrr ik moet er wel bijzeggen dat mijn keurmeester zeer coulant was ten tijde van mijn invoerkeuring: Na afloop van de keuring stond de wagen netjes op geel en was hij APK goedgekeurd!

Hulde aan de RDW!!

;-)

Marcel
Jambo

Bericht door Jambo »

He Ron,

Welke wil je gaan invoeren? Invoer is eigenlijk een kwestie van papieren regelen. Zorg dat je een ééndagskenteken en verzekering hebt, rij naar de RDW met je V5C, laat je auto bekijken (kloppen de nummers?), ga naar de douane en klaar ben je.

Je kan vervolgens schorsen voor de apk, maar als je lang wil wachten met de apk, waarom zou je 'm nu dan al invoeren? Ik heb bij de 109 de apk niet bij de rdw laten doen. Als je een herstelpunt hebt, moet je later weer terug naar de rdw en moet je volgens mij ook weer betalen voor herkeuring.
Als je de apk bij je 'eigen' garage laat doen, wacht daar dan niet al te lang mee. Ik ben bang dat je anders snel een rekening op de mat hebt liggen voor het rijden zonder apk. Bij mij zat er ongeveer een maand tussen import en apk. Kost altijd meer tijd om apk-klaar te maken dan je denkt maar ik had gelukkig geen bekeuring.

Hanno
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Als je hem na de kentekenkeur meteen laat schorsen heb je nergens problemen mee.

Kan je jaren later de APK doen.
Wel elk jaar opnieuw schorsen

fb
Ron 2.8teedee

Dacht al, hoe weet hij dat het een engelse is? Ik bedoel de pick-up. Alles komt overeen met de papieren (nummers en uitvoering) dus daar ben ik niet bang voor. Zodra ik de cabine dicht heb, wil ik deze eigenlijk invoeren en spuiten etc komt daarna wel. Ik heb nu een deel in de Owatrol/menie zitten zodat ik rondom deze plekken, niet meer de boel los hoeft te halen......

Ik heb idd geen zin om heen en weer te gaan rijden omdat er ergens een kogeltje of zo niet goedgekeurd is. Kan ik dan beter bij mijn "collega's bij het APK station doen
Plaats reactie