deep bronze green

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Robert W

deep bronze green

Bericht door Robert W »

Het blijft toch erg onduidelijk met die groene kleuren van Land Rover.

Ik wil de oude kleur Deep Bronze Green hebben maar welke dat exact is blijft een beetje vaag. Volgens Stephen Hull is het dan Bronze Green of Ascot/Bronze Green met numer LRC001 (1959-1988). Bij Akzo wordt dat ROV 6470 (1965-1988)

Wanneer je bij Akzo zoekt op Deep Bronze Green van Land Rover krijg je ROV 6058 (1958-1975). Dat is dus iets anders.
Bij Stephen Hull komt Deep Bronze Green alleen voor in 1999 als LRC619 of bij Special Vehicles als LRC540 in 1993.

Volgens de LRE is het oude Bronze Green eigenlijk Deep Bronze Green met BS 381c 224 (vanaf jaren-30). Bij Akzo geeft dit code BS224 (vanaf 1980). Is dit dan weer hetzelfde als ROV 6058?

Nu ben ik heel benieuwd wat je bij Paddock krijgt als je Bronze Green besteld. Iemand daar ervaring mee?

Voor de liefhebbers: Limestone is volgens Stephen Hull: LRC007 (1959-1984) en bij Akzo: ROV 7006 (1958-1975). Ook bij Paddock te krijgen zonder verder specificatie maar dat zal wel goed gaan.
Robert W

Re: deep bronze green

Bericht door Robert W »

Volgens Akzo is de Deep Bronze Green oftewel BS224 hetzelfde als Land Rover Bronze Green met code ROV 6139 (1965-1988). Weer iets anders dus?

Dus de Deep Bronze Green van BS is niet hetzelfde als de Deep Bronze Green van Land Rover volgens AKZO maar wel hetzelfde als de Bronze Green van Land Rover volgens AKZO. Ja ja..............
Roeland van de Ree

Re: deep bronze green

Bericht door Roeland van de Ree »

gewoon bestellen bij Paddock spares als Bronze Green, heb ik zelf ook gedaan voor mijn militaire SIIa.

Gr
Roeland
Robert W

Re: deep bronze green

Bericht door Robert W »

en welke kleur krijg je dan?
Roeland van de Ree

Re: deep bronze green

Bericht door Roeland van de Ree »

het echte laro bronze green
Andrew V8 RRC

Re: deep bronze green

Bericht door Andrew V8 RRC »

Hmm Knap!! als je dan het echte bronze green hebt dan doe mij maar een lieter of 1000 , kan ik goed kwijt, het is namelijk zo dat binnen de S1 wereld hier ook kontinu problemen mee zijn, Niemand maar dan ook niemand kan aan de originele kleur komen , tal van mensen hebben de originele kleur geprobeerd te laten na maaken met een stuk plaat werk als voor beeld en dan optie ,digitaal, met kleur waaiers etc getracht de kleur na te maaken , inklusief ik zelf.

(niet om te stangen hoor!!) ( just been there don that!!)

daar naast heeft ondertussen elke groote leverancier zijn eigen kleurcode en dus kun je als je gaat informeren aan een stuk of 15 verschillende nummers komen, maar geeneen lijkt op elkaar ,terwijl ze alemaal bronzegreen heten.

die van craddoks lijkt er nog niet op , die hebben we ook gehad zelfs als je de leeftijd van verweerde lak mee berekend lijkt heter niet op, het is te donker.
het is ovrigens wel hele goeie verf hecht vrijwel overal op.

de genen die het digst in de buurt zijn gekokmen met een bronze green zijn "Dunsfold landrovers" zij heben errug veel moeite gedaan om aan een bronze green te komen die op het origineel lijkt, maar geven zelf aan dat het nog steeds niet klopt, maar voor hun museum en de aparte landrovers die zij hebben moeten ze iets.

Ook wij hebben na het meerdre malen langs gaan bij onze verf specialist gekozen voor een tint die voor ons erop lijkt, alleen nu is de auto S1 80"weer toe aan wat lakwerk ,en wij komen erachter dat deze leverancier niet meer aan de kleuren kan komen om onze kleur te mengen, dus nu zijn e weer met Trial &error aan het proberen aan een geschikte kleur te komen.

je zou zeggen dan ga je toch naar dunsfold , ja dat kan maar die kleur vinden we weer net te veel creamachtig, de paravan (het stukje waar latere landrovers hun kleppen in hebben onder devoor ruit) is bij onze S1 nog steeds in de fabrieks kleur gespoten en dus fabrieks Bronze green, wanneer wij vergelijken komt het simple weg niet overeen met de hudige bronze green kleuren.

Het is ovrigens niet alleen broenze green die dit problem heeft , probeer maar eens aan het originele Brittish racing green te komen , hier zijn ook weer tal van verschillende kleuren te krijgen zelfs metallic dat konden ze in de jaren 50 niet eens. dit euvel heb ik nu met mijn mini die ik brittsh racing gren wil spuiten.

voor de meesten is het belangerijkste dat je zelf de kleur mooi vindt en dat het er dan een paar tinten naast zit , dat maakt niet zo heel veel uit vor de meesten.

Groeten Andrew, Die onder tussen denkt dat mat zwart wel een goede oplossing is.
Robert W

Re: deep bronze green

Bericht door Robert W »

Ik zag de bui al hangen.
Andrew V8 RRC

Re: deep bronze green

Bericht door Andrew V8 RRC »

wij niet , en hebben er sirieus veel geld aan uit gegeven zo'n bedrag waarvoor een goede spuiter wel wil werken, en nog geen echte kleur bronze green.

groeten Andrew
Peter ©

Re: deep bronze green

Bericht door Peter © »

Tja en wij gebruiken gewoon bronze groen als industrieverf van Wijzonol.
Lekker makelijk.
Robert W

Re: deep bronze green

Bericht door Robert W »

Het zou heel mooi zijn als iedereen een heel klein beetje naar mij zou willen sturen met nummers etc. erbij zodat ik alles naast elkaar op een plaatje zou kunnen schilderen. Die dan vervolgens goed binnen de club te bewaren als vergelijkingsstaal. Een alvast beschilderd stukje plaatmateriaal zou ook al heel mooi zijn. Wanneer iemand zijn auto wil opknappen kan hij de stalen ernaast houden en zo zien welk recept of welk merk het beste overeenkomt.
Lijkt mij erg handig want stalen in een boek (op papier dus) geven altijd een andere kleur dan op metaal.
Dus als iemand iets zou willen sturen wil ik het wel opbrengen, rubriceren en bewaren.
Plaats reactie