ehmm... snap ik niet :s
-
misha
ehmm... snap ik niet :s
ola prikkers,
Na een (te lang) tijdje niks aan mijn laro project te hebben gedaan ivm vakantie vandaag de handschoen maar weer opgepakt
Ik wilde vandaag de brandstofpomp ontluchten en kijken of ik mijn motor ook gestart kreeg. Ik heb net een 2.5D blok in mijn serie gebouwd en die had nog niet gelopen. Wonder boven wonder ging alles van een leien dakje! Starten als een Jap en lopen als een zonnnetje! Ik was helemaal gelukkig maar toen...
Omdat ik een klein brandstotlekje zag en er wat olie lekte langs de klepdeksel wilde ik de motor afzetten. niet dus... hij gaat niet uit! Dus dacht ik dat het misschien wel zou lukken als ik gewoon de spanning van de pomp af trok, maar nee... ehmmmm... tja, dan maar af laten slaan.
De vraag is nu natuurlijk, heb ik iets niet goed aangesloten? Zie ik totaal iets over het hoofd? of is er gewoon iets kapot? Als de spanning van de pomp af is moet de motor toch gewoon afslaan?
ben benieuwd naar de reacties,
grz misha (die stiekem toch wel blij is dat hij vandaag 100m heeft gereden!)
Na een (te lang) tijdje niks aan mijn laro project te hebben gedaan ivm vakantie vandaag de handschoen maar weer opgepakt
Ik wilde vandaag de brandstofpomp ontluchten en kijken of ik mijn motor ook gestart kreeg. Ik heb net een 2.5D blok in mijn serie gebouwd en die had nog niet gelopen. Wonder boven wonder ging alles van een leien dakje! Starten als een Jap en lopen als een zonnnetje! Ik was helemaal gelukkig maar toen...
Omdat ik een klein brandstotlekje zag en er wat olie lekte langs de klepdeksel wilde ik de motor afzetten. niet dus... hij gaat niet uit! Dus dacht ik dat het misschien wel zou lukken als ik gewoon de spanning van de pomp af trok, maar nee... ehmmmm... tja, dan maar af laten slaan.
De vraag is nu natuurlijk, heb ik iets niet goed aangesloten? Zie ik totaal iets over het hoofd? of is er gewoon iets kapot? Als de spanning van de pomp af is moet de motor toch gewoon afslaan?
ben benieuwd naar de reacties,
grz misha (die stiekem toch wel blij is dat hij vandaag 100m heeft gereden!)
-
Summerwind
Re: ehmm... snap ik niet :s
Ik weet niet of er op jouw motor een "breatherfilter" zit (ontluchting van de carter), maar als deze vervuild is (schoonspoelen en heel goed laten drogen) of de slangen van de carterontluchting zijn vuil, dan kan de motor op hol slaan en is niet meer uit te krijgen door het contact af te zetten. Dit kan hele gevaarlijke situaties veoorzaken, dus ik zou het zeker even nakijken.
-
wilberth
Re: ehmm... snap ik niet :s
waarschijnlijker blijft inderdaad de afsluiter hangen, weet niet of dit makkelijk te checken is (kun je dat ding eruit trekken?) maar lijkt mij het meest waarschijnlijk.
(als hij nl op z'n eigen olie zou lopen zou hij niet alleen niet te stoppen zijn, maar ook ongecontroleerd hoge toeren gaan draaien en dat is dus niet het probleem)
Succes met oplossen en fijn dat hij het verder direct doet.
Groet, Wilberth
(als hij nl op z'n eigen olie zou lopen zou hij niet alleen niet te stoppen zijn, maar ook ongecontroleerd hoge toeren gaan draaien en dat is dus niet het probleem)
Succes met oplossen en fijn dat hij het verder direct doet.
Groet, Wilberth
-
RoLandrover
Re: ehmm... snap ik niet :s
Inderdaad even de afsluiter van de pomp schroeven,..
schonen en braampjes verwijderen of eventueel vervangen (duur)
door een korreltje van het een of ander is het absoluut niet ondenkbaar dat hij gewoon blijft hangen
grtn
Rolandrover
schonen en braampjes verwijderen of eventueel vervangen (duur)
door een korreltje van het een of ander is het absoluut niet ondenkbaar dat hij gewoon blijft hangen
grtn
Rolandrover
-
misha
Re: ehmm... snap ik niet :s
Heej Wilberth,
Nu je dat over die toeren zegt, dat deed hij op een gegeven moment wel... Hij ging op een gegeven moment zelfs heel erg veel toeren maken maar dat zakte ook weer weg... moet ik het dan zoeken in de carteronluchting? En een stomme vraag misschien maar hoe doe ik dat?
gr misha
Nu je dat over die toeren zegt, dat deed hij op een gegeven moment wel... Hij ging op een gegeven moment zelfs heel erg veel toeren maken maar dat zakte ook weer weg... moet ik het dan zoeken in de carteronluchting? En een stomme vraag misschien maar hoe doe ik dat?
gr misha
-
Bart
Re: ehmm... snap ik niet :s
De laatste keer dat ik 'm zag deed de afsluiter het nog....maar da's geen garantie voor de toekomst. Misschien idd gewoon wat vuil of een braam.
Demonteren, reinigen en terugplaatsen...en nog eens proberen.
Bart van Partner, Legend en Gallagher.....
Demonteren, reinigen en terugplaatsen...en nog eens proberen.
Bart van Partner, Legend en Gallagher.....
-
Summerwind
Re: ehmm... snap ik niet :s
Zoals ik al meldde weet ik niet of het dat is, maar schoonmaken kan nooit kwaad.
Bij mij is het een zwart tonnetje rechts van de motor met een slang vanaf de carter en een slang naar achteren. Losmaken, spoelen met wasbenzine, dan zeepwater, daarna minstens 24 uur laten drogen, slangen aan de binnenzijde reinigen en dan alles weer monteren. Klusje van niks.
Bij mij is het een zwart tonnetje rechts van de motor met een slang vanaf de carter en een slang naar achteren. Losmaken, spoelen met wasbenzine, dan zeepwater, daarna minstens 24 uur laten drogen, slangen aan de binnenzijde reinigen en dan alles weer monteren. Klusje van niks.
-
misha
Re: ehmm... snap ik niet :s
heej Bart,
Hoe kun je dat zien dan, of hij het nog doet?
En dan de vraag, kan ik de afsluiter er zo (ongestraft) uitdraaien? En waar moet ik hem mee schoonmaken? (kan ik dat gewoon in een ontvetterbak doen oid?)
gr misha
Hoe kun je dat zien dan, of hij het nog doet?
En dan de vraag, kan ik de afsluiter er zo (ongestraft) uitdraaien? En waar moet ik hem mee schoonmaken? (kan ik dat gewoon in een ontvetterbak doen oid?)
gr misha
-
RoLandrover
Re: ehmm... snap ik niet :s
yep,.. dat kan,..
benzine diesel, wasbenzine of desnoods dreft
benzine diesel, wasbenzine of desnoods dreft