Net terug uit Corsica ruim 4000 km gereden, ik geloof het walhalla voor de Landrover rijders. Uren off road rijden en nog legaal ook. Een aanrader voor iedereen. Veel Land rovers gezien echter maar een uit nederland Prikker?? De Corsicanen moeten wel wat manieren bijgebracht worden als het gaat om zwaaien op mekaar... veel werk te doen nog.
Er zijn echter wel wat kleine probleempjes aan het licht gekomen.
de eerste is een olielekkage langs de kop aan de achterkant, er zit daar een soort van as (vermoedelijk is het de nokkenas maar dat kan ik niet zien) die iets uit de kop steekt. Daarvandaan lekt hij olie. Ik had dit probleem al eerder en dacht dat dit aan de kleppendekselpakking lag. Ik heb deze vervangen maar hier zit dus duidelijk niet het probleem.
Tweede is dat ik bij een koude motor (versnellingsbak) indien ik de koppeling een stukje laat opkomen last van een jankend geluid. Waarschijnlijk het druklager. Tevens lekte (tijdens het offroad rijden in de lage gearing) de bak nogal wat olie) waarschijnlijk omdat de temperatuur nogal hoog was maar dit hoort toch niet het geval te zijn neem ik aan) ik kan niet zien waar deze lekkage vandaan komt.
Het zijn wel twee dingen die ik wil gaan op lossen dus voor diegenen die tips of oplossingen weten graag.
Vincent
Terug van vakantie probleemgevalletje?
-
Andy en Amanda en Svente
Re: Terug van vakantie probleemgevalletje?
Komen er nog wel foto's van de vakantie Vincent???
Wat voor LR rij je eigenlijk? En hoe is het met de bak ontluchting?
Succes
Andy
110 300Tdi, Cool Runnings
Succes
Andy
110 300Tdi, Cool Runnings
-
Vincent
Het gaat overigens om een TD5 uit 1999
Andy,
Ik ga eens op zoek naar het slangetje van de bak. Ik had al wel een vermoeden dat het daar kon zitten maar ik wist niet waar de ontluchting zat en daarbij was de bak veel te heet om er naar op zoek te gaan.
De foto´s zal ik zeker nog plaatsen deze week.
Vincent
Ik ga eens op zoek naar het slangetje van de bak. Ik had al wel een vermoeden dat het daar kon zitten maar ik wist niet waar de ontluchting zat en daarbij was de bak veel te heet om er naar op zoek te gaan.
De foto´s zal ik zeker nog plaatsen deze week.
Vincent
-
Wouter Baaijens
Zeker een mooie bestemming (wij zijn er vorige vakantie geweest)
Maar onze TD5 uit 1999 had er op de terug weg ook niet zoveel zin in.
Bij Luik klapte de voorste aandrijf as. Na wat sleutelen bij een pompstation op de diflock toch gewoon thuis gekomen. (In het archief is het verhaal nog wel ergens te vinden)
Waar hebben jullie zoal het asfalt verlaten?? Wij niet veel namenlijk maar we zijn wel in anderhalve week het hele eikland rond geweest.
Helaas weet ik zo niet wat er bij jou aan de hand kan zijn...
Wouter
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
Maar onze TD5 uit 1999 had er op de terug weg ook niet zoveel zin in.
Bij Luik klapte de voorste aandrijf as. Na wat sleutelen bij een pompstation op de diflock toch gewoon thuis gekomen. (In het archief is het verhaal nog wel ergens te vinden)
Waar hebben jullie zoal het asfalt verlaten?? Wij niet veel namenlijk maar we zijn wel in anderhalve week het hele eikland rond geweest.
Helaas weet ik zo niet wat er bij jou aan de hand kan zijn...
Wouter
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
-
Vincent
Wouter,
Wij zijn via Genua naar Bastia gevaren en van daar uit naar een camping in Porto gegaan. Dit via de binnenweg die dwars door het hoog gebergte gaat. Na een week zijn we met een kleiner tentje richting Bonafatio gegaan waar we een aantal nachten hebben geslapen en de omgeving verkend. Ook een aantal erg leuke binnen weggetjes genomen.
Hierna zijn we langs ze kust richting Corte gegaan alwaar we 1 nacht hebben doorgebracht op een kleine camping. De dag erna zijn we de gorges des spelunca ingereden en in de avond terug naar Porto waar we onze bungalowtent op de camping hadden laten staan. (gratis indien er niemand in sliep dus dat was wel een goede deal).
Hierna nog een paar dagen in Porto rond gehangen en daarna richting Ill Rousse gereden. Daar hebben we nog een paar leuke off road tochten gemaakt in de Desert des Agriates. Errug leuk. We kregen de tip van een Fransman met een nieuwe 110 die het stuk had gereden. De route ging van Casta naar Seleccia en de andere van de D81 ergens richting kust... 10 km rijden in ruim 2 uur en een redelijk pittig terrein. TIP voor Prikkers!!!!!!!
Vincent
Wij zijn via Genua naar Bastia gevaren en van daar uit naar een camping in Porto gegaan. Dit via de binnenweg die dwars door het hoog gebergte gaat. Na een week zijn we met een kleiner tentje richting Bonafatio gegaan waar we een aantal nachten hebben geslapen en de omgeving verkend. Ook een aantal erg leuke binnen weggetjes genomen.
Hierna zijn we langs ze kust richting Corte gegaan alwaar we 1 nacht hebben doorgebracht op een kleine camping. De dag erna zijn we de gorges des spelunca ingereden en in de avond terug naar Porto waar we onze bungalowtent op de camping hadden laten staan. (gratis indien er niemand in sliep dus dat was wel een goede deal).
Hierna nog een paar dagen in Porto rond gehangen en daarna richting Ill Rousse gereden. Daar hebben we nog een paar leuke off road tochten gemaakt in de Desert des Agriates. Errug leuk. We kregen de tip van een Fransman met een nieuwe 110 die het stuk had gereden. De route ging van Casta naar Seleccia en de andere van de D81 ergens richting kust... 10 km rijden in ruim 2 uur en een redelijk pittig terrein. TIP voor Prikkers!!!!!!!
Vincent
-
Gert
Toch handig dat de servicewagen in de vorm van een VW caddy in de buurtwas voor het ontbrekende sleuteltje 11 geloof ik