heeft iemand ervaring met ruilversnellingsbakken uit engeland/nl

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Baslaro75

heeft iemand ervaring met ruilversnellingsbakken uit engeland/nl

Bericht door Baslaro75 »

wegens mijn probleem met de versleten splines op de uitgaande as van de versnellingsbak ben ik op zoek naar een 'nieuwe' r380 versnellingsbak voor mijn 1995 defender 300tdi.

heeft iemand ervaring met leveranciers in engeland van gereviseerde onderdelen als

ashcroft transmissions (www.ashcroft-transmissions.co.uk)
tm-transmissions (www.tmtransmissions.co.uk)

of andere aanbieders (wellicht in NL!?)

Daarnaast weet iemand of ik om de tussenbak te redden ik kan volstaan met een nieuwe "input gear" met daarin de zo gewenste gaten tbv de smering ervan (de oorzaak van de versleten splines van mijn huidge bak dus...) Of moet ik ook een volledig nieuwe tussenbak aanschaffen?

wederom dank
Frans Bonnes

Re: heeft iemand ervaring met ruilversnellingsbakken uit engelan

Bericht door Frans Bonnes »

Kijk eens op de site van VIS.

fb
Bowy

Bericht door Bowy »

Hoi bas,

Zelf heb ik goede ervaringen met Ashcroft. Volgens mij zijn zij de dé standaard op revisie gebied. Ideaal om een ryanair retourtje te doen om je bak op te halen en terug te brengen. Ze zitten nl redelijk dichtbij Luton airport.

Het prijsverschil met Nederlandse leveranciers is aanzienlijk en hierdoor kan het dus intressant zijn om naar de UK af te reizen.

Je tussenbak is eenvoudig op te knappen door een nieuw input gear te plaatsen. Kosten ca 100,- (Let wel je hebt 2 types. (even tanden tellen)

Succes!

Gr Bowy
Vincent

Bericht door Vincent »

Bowy,

Heb jij ook evaringen met het laten verschepen van een bak of heb je de boel iedere keer zelf op gehaald. Ik ga er van uit dat een bak over laten vliegen een stuk duurder is en dat je hem niet zomaar als handbagage meeneemt.

Vincent
Baslaro75

Bericht door Baslaro75 »

Bowy dankjewel,
ik ga in sept sowieso naar engeland en zal dan de 'ruilbak' retourneren als de 110 tenminste weer loopt,

heb je zelf de inputgear al eens 'hernieuwd', ook met de onderdelen van ashcroft?

Frans:
vis rekent 1000E ex btw, daarvoor heb je bij ashcroft bijna 1,5 bakken...
maar ook dank!

groet Bas
Bowy

Bericht door Bowy »

Bak kan gelukkig wel mee in de (hand)bagage. (kale bak valt in gewicht mee) Dus dat valt mee. Verschepen kost can 80 tot 100 euro. Op zich ook goed te doen alleen krijg je dan geen statiegeld terug. (150 euro)

Maar zelfs dan kan het meestal uit om hem in de UK te bestellen.

Cheers Bowy
Bowy

Bericht door Bowy »

Bas,

Heb zelf al eens de inputgear vernieuwd en dat is een klusje van niets. Geen probleem. Wel even de lagers erbij bestellen als je 100% goed wilt zitten.

En id Vis is ruim 1,5x zo duur als een ashcroft bak. Veel bedrijven in Nederland halen trouwens hun bakken bij Ashcroft (vis niet). Wel heeft Vis volgens mij kwalitatief goed bakken, iets wat niet van alle bakken verkrijgbaar is te zeggen.

Cheers Bowy
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Als nog iemand statiegeld wil hebben, staat hier nog een slechte LT77 en een slechte Borg Warner....

Jurriaan.
Edgar

Bericht door Edgar »

Hoi Bas,

Ga naar ashcroft. Goed en niet te duur. Heb ik goede ervaring mee.

Groeten

Edgar
110

Bericht door 110 »

Ik heb prima ervaringen met Ashcroft,
als je de tussenbak "even" meeneemt willen ze ook wel even de lagers voor het andere input gear inpersen (en afstellen). Dat afstellen is overigens lang niet altijd nodig: de variatie zit hem meestal in het huis van de tussenbak en niet in het tandwiel.
Als je helemaal zeker wilt zijn kan je ook nog een "druppelplaat" monteren in de achterdeksel van de tussenbak.

Als de enige slijtage die je hebt, de slijtage is aan de uitgaande LT77 as en het input gear van de tussenbak, dan hoef je verder niets te vervangen.

Succes
Plaats reactie