weet iemand een BPM kunstje?
-
bart
weet iemand een BPM kunstje?
Ik heb een 4 drs. Range Rover van febr. 1983 staan die al RDW gekeurd is maar nog geen BPM voldaan. Het is een RRC met een 2.8 tdi van VM (trekt je huis uit de fundering) die volgens de douane nog goed is voor ? 1.100,- BPM!!!! Jazeker: elfhonderd euroos!!
De douane ging uit van de nieuwprijs van de eerste diesels en trok er 3 % per jaar vanaf als afschrijving. Ik kon ook met een taxatierapport aankomen en zodoende minder BPM betalen maar daar heb ik geen ervaring in. Heeft iemand z'n auto laten taxeren voor de douane? Misschien Paul Stroink? Ik kan 'm laten staan tot februari maar wil er graag nu mee aan de slag.................
Iedere reactie welkom..
De douane ging uit van de nieuwprijs van de eerste diesels en trok er 3 % per jaar vanaf als afschrijving. Ik kon ook met een taxatierapport aankomen en zodoende minder BPM betalen maar daar heb ik geen ervaring in. Heeft iemand z'n auto laten taxeren voor de douane? Misschien Paul Stroink? Ik kan 'm laten staan tot februari maar wil er graag nu mee aan de slag.................
Iedere reactie welkom..
-
Frans Bonnes
Re: weet iemand een BPM kunstje?
Zie de TELEGRAAF van ...... elk geval afgelopen week.
Staat een heel stuk in over BPM "ontduiking" maar of jij dat ook nog kunt ???
Geen idee.
fb
Staat een heel stuk in over BPM "ontduiking" maar of jij dat ook nog kunt ???
Geen idee.
fb
-
Paul Stroink
Hee Bart,
Je kan de BPM met een taxatie flink omlaag halen, maar het is eigenlijk alleen lonend bij echt dure auto's. De taxatiekosten door een erkend taxateur zijn toch een paar honderd euro waardoor je bij dit soort kleine bedragen waarschijnlijk geen of nauwelijks voordeel hebt bij een taxatie.
Een kennis van me importeert 1 of 2 jaar oude Bentleys, jaquars, ferrari's en dat soort dingen. Hij sloopt het interieur er uit, of hij haalt de motor eruit en zegt dat hij hem zo ekocht heeft en dat de motor is gestolen. Bij taxatie zijn dit soort auto's dan enorm veel minder waard, waardoor hij vele duizenden euro's BPM per auto bespaard, en dit soort auto's van ver boven te ton allemaal tegen zeer concurerende prijzen kan aanbieden. (helaas ook héél erg veel kapitaal nodig om dit soort handeltjes te kunnen doen)
Je kan de BPM met een taxatie flink omlaag halen, maar het is eigenlijk alleen lonend bij echt dure auto's. De taxatiekosten door een erkend taxateur zijn toch een paar honderd euro waardoor je bij dit soort kleine bedragen waarschijnlijk geen of nauwelijks voordeel hebt bij een taxatie.
Een kennis van me importeert 1 of 2 jaar oude Bentleys, jaquars, ferrari's en dat soort dingen. Hij sloopt het interieur er uit, of hij haalt de motor eruit en zegt dat hij hem zo ekocht heeft en dat de motor is gestolen. Bij taxatie zijn dit soort auto's dan enorm veel minder waard, waardoor hij vele duizenden euro's BPM per auto bespaard, en dit soort auto's van ver boven te ton allemaal tegen zeer concurerende prijzen kan aanbieden. (helaas ook héél erg veel kapitaal nodig om dit soort handeltjes te kunnen doen)
-
bart
Als de taxatie 250 euro kost en het bpm bedrag wordt 400 euro dan ben ik al tevreden, ik vind het gewoon te gek om 1100 te betalen. In febr. komt er niets bij maar ik wil niet zolang wachten.
niemand weet een taxateur??
niemand weet een taxateur??
-
Frank Korver
Jawel even Wiggers bellen in Baarn meen ik dit weet wel, iemand geloof zelfs dat hun het zelf doen..
grt Frank Korver
grt Frank Korver
-
Frits Malcorps
Steijn Sportscars Taxaties.
www.steijntaxaties.nl
Heb ik goede ervaring mee is wel soepel in de waarde bepaling en overlegd met de eigenaar.
Frits
www.steijntaxaties.nl
Heb ik goede ervaring mee is wel soepel in de waarde bepaling en overlegd met de eigenaar.
Frits
-
bart
Ik zie op hun site dat ze geen BPM taxaties doen, dit zijn heel andere taxaties dan old-timer taxaties. Ik kan ze morgen toch 's bellen, als zij het niet doen hebben ze misschien toch een goede tip voor me.
In ieder geval bedankt Frits!
Groetjes, Bart
In ieder geval bedankt Frits!
Groetjes, Bart
-
bart
Ik zit daar ook sterk aan te denken, als ik nou helemaal zonder werk zat.......maar ik heb projecten genoeg. Anders gaan we gewoon 4 maanden op vakantie....