beste prikkers, mijn vraag is hoe vaak moet je je olie in de differentieel na checken.en als je moet bijvullen , hoe kan je dat dan het beste doen?
groetjes bas
differentieel
-
larojoe
Re: differentieel
he bas,
ik vervang me olie om de 10 000 km. dan blijft het lekker vers.
als je veel terrein rijd dan is het zeker aan te raden.
vul hem bij tot hij iets lekt dan dicht draaien. aftappen aan de onderkant bijvullen uiteraard midden op je diff. moet er niet zwart uit zien. check ook op ijzer deeltjes. meestal te zien als je de onderste moer eruit draait.
anders bel je maar.
maar wanneer kom je nou eens langs?
groeten
larojoe
ik vervang me olie om de 10 000 km. dan blijft het lekker vers.
als je veel terrein rijd dan is het zeker aan te raden.
vul hem bij tot hij iets lekt dan dicht draaien. aftappen aan de onderkant bijvullen uiteraard midden op je diff. moet er niet zwart uit zien. check ook op ijzer deeltjes. meestal te zien als je de onderste moer eruit draait.
anders bel je maar.
maar wanneer kom je nou eens langs?
groeten
larojoe
-
Rody
Ik kijk over het algemeen iedere maand even de diffs na. Eigenlijk tegelijk met het vetspuiten, olie checken en koelvloeistof nakijken -al doe ik die laatste twee wel vaker-. Ik heb het hier overigens over de Siii en de RRC; beide oudere auto's.
En hoe te peilen? met je vinger in het vul/peilgat. Bijvullen met zo'n knijfles met uittrekslurf.
En hoe te peilen? met je vinger in het vul/peilgat. Bijvullen met zo'n knijfles met uittrekslurf.
-
bas spaanderman
ff me rijbewijs halen , als ik die heb kom ik de delfde dag nog langs groetjes bas en bedankt voor de tip