Dag allemaal,
Vrienden van mij hebben vandaag een mooie series 2A gekocht.
Prachtig karretje,schakelt goed en loopt mooi.
Alleen het remmen is levensgevaarlijk.
Ik trap me een ongeluk en dan duurt het heel lang voordat ie stilstaat.
Ik ben wat gewend want rij zelf een series III.
Heb inmiddels al wel gezien dat er een ander remsysteem in een 2A zit.
Even een vraagje aan de deskundige.
1:Is er een groot verschil in remkracht tussen een series 2A en series III ?
2:Kan een rembekrachtiger van een series III zonder problemen in een Series 2A gebouwd worden ?
3:Of is het een kwestie van gewoon afstellen ?
Alvast bedankt,
Groeten Laurens
[megamannen.web-log.nl]
rem series 2 A
-
Dennis101
Re: rem series 2 A
Er is geen verschil in remkracht tussen een 4-cilinder 109" S2a en S3, alleen bij een 88" is er mogelijk verschil omdat een aantal 88" series3 zijn uitgevoerd met 11" trommels voor.
Om een vacuum remservo in een S2a te bouwen heb je ook het bijbehorende pedaalhuis nodig en moet het spatbord aangepast worden om ruimte te maken voor de servo.
Ik denk dat een reparatie nodig is, want ook een S2a moet goed kunnen remmen. Een servo draagt niets bij aan de remvertraging, het maakt alleen de bediening lichter.
Dennis B.
Om een vacuum remservo in een S2a te bouwen heb je ook het bijbehorende pedaalhuis nodig en moet het spatbord aangepast worden om ruimte te maken voor de servo.
Ik denk dat een reparatie nodig is, want ook een S2a moet goed kunnen remmen. Een servo draagt niets bij aan de remvertraging, het maakt alleen de bediening lichter.
Dennis B.
-
Ex-fietser
Re: rem series 2 A
Ik zou in jou geval rondom nieuwe blokken, trommels en cilinders monteren. Zo te horen heb je geen idee hoe oud het spul is en hoe erg versleten.
Heeft hij lang stil gestaan of zo?
Ik neem aan dat je de hydrualica al gechecked hebt. Als de wagen nog geen gescheiden remsysteem heeft is het mischien de moeite waard om hem naar een gescheiden remsysteem om te bouwen. Ik vindt dat je met een veiligheids aspect niet moet zeuren (van deze trommel gaat nog wel enzo.) maar voor alles op en top moet gaan.
Je vergeeft het jezelf nooit als er door slecht remmen iets naars gebeurt. De remvertraging van de apk moeten ze allemaal zonder problemen kunnen halen.
Arnold.